|
|
|
|---|---|
|
Jag är en av dem som gillar att gå in på en verkstad och känna att personalen man möts upp av är typen som genuint bryr sig om sina kunder. Gärna också att kundmottagaren faktiskt vet vad hen pratar om. Senast jag ägde en BMW fanns det en verkstad i Avesta som jag fastnat för som tyvärr inte längre verkar vara auktoriserade för BMW. M-bilar verkar ju i stort tagit över i Dalarna vilket jag personligen inte ser som en fördel. Det brukar ofta bli tvärtom fel med flashiga lokaler och personal som kanske inte alltid lever upp till den bilden. "Vi har ju kunder så det räcker ändå"-attityden... Jag ser dock att det finns en lite mindre verkstad i Ludvika som fortfarande har kvar sin auktorisering? Är det dit jag nu ska gå om jag söker en auktoriserad verkstad där man blir bemött på ett lite mer personligt plan? | |
| Jag tycker du ska vända dig till M-bilar i Falun, dom får full pott på allt. Jag bor i närheten av Gävle och servar min i Falun just Pga Bavaria Gävle är totalt värdelös vad gäller försäljning, service och kundmottagande. | |
|
Du tänker på gamla Wiklunds i Ludvika, dessa var riktiga stollar i många år. De hade ingen koll på BMW motorer på slutet, sa att S50 hade hydrauliska lyftare, buskörde med kundbilar osv. Företaget där nu heter Bil & Elservice, vet inte hur dessa är. AD bildelar i Ludvika vet inte vad åtdragningsmoment eller vad en momentnyckel är för något. Jag vänder mig till M-Bilar som numera ligger i Borlänge, har fungerat helt okej så långt.. Sommarbilen servar jag hos Stertman. |
|
| Det stämmer att Lundhs Bilotrim i Avesta tyvärr inte längre är auktoriserade, bl.a pga avsaknad av just "flashiga" lokaler. Men dom har fortfarande tillgång till mjukvara, originaldelar osv så jag fortsätter serva mina bilar där. Dock funkar det inte längre för garantijobb, fri service etc. Men då dom är både duktiga och ger bra bemötande tycker jag det är värt att fortsätta lämna bilarna där. | |
|
Jag har ändå så pass få mil på bilen så att jag vill fortsätta serva på en auktoriserad verkstad. Tänker att det fortfarande finns god chans för goodwill upp till kanske 10 000 mil och dit är bilen knappt halvvägs. Jag har hört liknande om Ludvika och det är ju en stämpel som är svår att tvätta bort även om de säkert bättrat sig. Nu är en 2.0d kanske inte bilen som någon buskör men det krävs såklart ett extra gott rykte som bilotrim har/hade för att jag ska åka de extra milen till Ludvika. Synd att Bilotrim tappat auktoriseringen som sagt. Dom var alltid otroligt kunniga och hjälpsamma mot mig. Tråkigt att det inte längre räcker med kompetens och brinnande intresse för både BMW och kund. Jag har inte hört något negativt om M-bilar i Borlänge än så då lutar det åt detta. |
|
| Deimos, om jag var du hade jag fortsatt varit kund till en kompetent verkstad du har förtroende för istället för att hoppas att att BMW Sverige ska vara snällare med någon ev. good will. Tror risken för att en dålig verkstad orsakar mer huvudbry är större än risken att du får good will för samma fel bara för den servats hos en auktoriserad verkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.