|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag köpte nyligen en bmw 320i -08 och bilen gick fint på vägen hem. Dagen efter kommer den gule check engine upp och då blir jag ju så klart nyfiken på vad problemet kan vara och beger mig direkt till närmsta bilmeck dagen därpå. De får upp 30EA, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9 och slutligen 2E83. Jag som inte är väldigt bilkunnig när det kommer till motorer etc blir ju orolig occh bilmeckarn var inte helt hundra han heller. jag har sedan kollat upp vad de är och vad de betyder. NOx-sensorn har väl sabbat antar jag men vi får ju inte glömma 2E83(Torrkörning). då antog jag att bilförsäljaren glömt fylla på(Det är vad de säger i telefonen till mig) men även om jag fyllde på den så har den vid 2 tillfällen efter detta blivit tom inom loppet av 4-5 dagar. jag kan inte hitta någon läcka förutom att de gånger jag fått fylla på så har där varit en massa vatten/läcka ovanpå radiatorn(eller ja, där man fyller på kylarvätska.) Kan detta (förhoppningsvis) bara vara att locket är kaput? Där har inte kommit upp check engine lysena igen så jag förmodar att jag måste felkodsläsa för att se det här med NOx-sensorn. skoj skoj skoj! | |
|
Tillägg: Senast imorse skulle jag på motorvägen på kall motor, kör över hallandsåsen och då börjar det pipa att där är lågt med kylarvätska, fyller på & inga problem resten av resan till jobb. efter jobb fick jag återigen fylla på (kunde inte se om där var pöl under bilen pga det hade regnat tidigare) men sen tog jag landsväg hem och kollar återigen väl hemma och då hade allt jag fyllt på stannat där det skulle.. Jag blir så fruktansvärt förvirrad samt frustrerad. Tackar för svar. |
|
|
Välkommen! Hur mkt kylvätska fyllde du på? Kylvätskenivån ska kollas med kall motor. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Jag fyllde så den röda stickan var runt "nacken" på locket nu senast. har för mig den fick lite för mycket när jag stog på väg till jobb | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.