AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
999

Är dessa original och passar de F31?

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Hjälper min far att hitta nya fälgar till hans 328 F31 2013.

Hittat dessa men är osäker på om det är OEM och om de passar ovanstående bil?
Länk

Vad jag kan se heter fälgen 442 men den verkar vara 8" resp 8,5" original. Har jag missat något?

Tacksam för hjälp.
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Ser ut att vara
Länk
Dålig på nyare bilar men F30, F31, F34 och F36 ser ut dela samma fälgar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Original är 8 och 8,5".

Länk

Stämmer måtten i annonsen är det troligen replicafälgar och de brukar generellt hålla mycket lägre kvalitet än original.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Tack för hjälpen.

Blir dock att leta vidare. Vid frågan om säljaren kunde visa att fälgarna tillhörde honom fick vi svaret att vi skulle leta vidare. Tolkningen är fri men vi följer hans råd.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur skulle han visa det om däcken kom med bilen?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om han köpte bilen ny så står det ju vad den utrustades med, om han köpte den begagnad så kan man kolla utrustningslistan eller den dokumentation han fick med köp. Det räcker inte alla möjligheter, men så svårt kan det inte vara att bevisa att man fått tag på fälgar på ärligt vis.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Precis som Grelle skriver så finns det många olika sätt. Att visa att man äger eller ägt en bil där fälgarna passar och där årsmodellen passar med när däcken är tillverkade tycker jag man kommer långt med. Självklart inte 100%-igt men att det finns någon trovärdig berättelse varifrån hjulen kommer tycker jag är viktigt.

Transocean
Jag hade också bett dig att leta vidare :-) Att ställa sån fråga är ju en kränkelse. Herregud, hoppas att du har kontoutdrag och skattsedel på dig nästa gång du försöker att betala en biobiljett kontant; kan ju vara bra att veta varifrån sedeln du håller i handen kommer ifrån.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Transocean, det var en dålig, orelevant och inte ens komisk liknelse.

När man själv utsatts för stölder blir man glad att höra att alla där ute inte köper potentiellt stöldgods hur naivt som helst.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Oftast får man väl en känsla för om det är "rimligt" att säljaren är ägaren av prylarna de säljer - utifrån allmänt intryck, beteende, miljö etc...

Står det en bil på garageuppfarten hos säljaren, som har möjlighet att ha hjulen och försäljningen sker i "offentlighet", är det lite annorlunda än om någon halvskum typ under "alias" som enbart går att kontakta via ett oregistrerat kontantkortsmobiltelefonnummer säljer prylarna från bakluckan i en van (där man kan skymta en hög med hemelektroniska prylar med avklippta sladdar) med motorn igång i en skum gränd... ;)

Visst kan folk känna sig förnärmade om de får frågan om de har kvitto på något men har de inte det, bör de väl i alla fall kunna leverera en rimlig "historia" kring det som de säljer.
Blir de så förnärmade att de ber personen som frågar att "söka vidare" är det väl en indikation på att antingen är något skumt, eller så är det en känslig typ - oavsett är det nog läge att släppa en affären då och "leta vidare"!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Intressant att ta illa upp för en sådan fråga om man har rent mjöl i påsen. Vi är tydligen olika. Jag har sett alldeles för många bilder från olika forum där Bmw, Porsche eller andra fina bilar står på skivorna för att inte tänka tanken när jag köper begagnat.

Exempel: Länk
Transocean
Det är frågan i sig som är kränkande. Det är trots allt så att 95% av folk inte är kriminella. Sen var det inte de skönaste fälgarna heller man kan stjäla för att tjäna pengar om man säger så. Jag vet att det är frustrerande om man råkar ut för ett brott och är fullt medveten om ligor som demonterar bilar och fraktar stöldgodset till Baltikum....Nog med det, om jag själv skulle kränga ett sett fula fälgar för en billig peng skulle jag bli förnärmad om den som ringer frågar" kan du bevisa att de tillhör dig"?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.