|
|
|
|---|---|
|
Skadan måste ha skett när de har kränkt av/på däck. Det handlar om en fälg. Länk Länk Länk Länk Såg det inte förrän idag när jag bytte sulor, så det blev inte så bra vårkänslor. (Sen får vi ha uppsikt på ett annat hjul som bara hade 1,5 bars tryck i. De andra tre hade över 3.) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. | |
| Jobbigt! Några bevis för att den var hel innan och inte är en trottoarkants jobb? Jag tror dig, men förbered dig på att de ser 100 möjligheter hur det kan ske utan att de varit involverade. | |
| Det där är inte en däckmaskin som orsakat | |
| Är beredd att hålla med Löwet, där | |
|
Håller med! Ser mer ut som du varit mot en stenkant eller liknande. Hade en gång en skada på en fälg som jag visste att firman som monterade däcket hade gjort - den skadan var hela varvet runt fälgen och jämnt bred och djup samt det fanns kvar små flagor av färgen när man drog med fingret över skadan... Skadan satt dessutom på högsta punkten av fälgkanten när den låg ner i maskinen) och inte mot ytterkanten. När jag påtalade det för han som hade orsakat skadan ville han inte kännas vid den, men efter jag pratat med chefen/ägaren av firman så var det inget knussel - de ersatte mig med det som renoveringen av fälgen skulle kosta (nya BMW original av BBS). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Håller med övriga, borde vara helt omöjligt att göra den skadan i en däckmaskin. | |
| Skador från däckmaskin är jämna symmetriska "streck" över hela fälgkanten. Det där är en trottoarkant. | |
|
Vet du om fälgen nyligen varit lagad? Jag har varit med om att en gammal skada på en reparerad fälg kommit fram igen efter att ha bytt däck. |
|
|
Inte varit lagade i min ägo i alla fall, köpte dom maj 2018. Tänker då att dom har varit spacklade och omlackade - men borde inte ojämnheterna ha varit nerslipade då...? Har tyvärr inga bilder precis innan hjulen lämnades in (lätt att vara efterklok). Måste väl till mkt SBS för att kunna skava så mkt med däckjärn... Länk Blir osäker. Såg inget när hjulen hämtades, men tittade inte då. Såg inget när fälgvikter demonterades och insidan gjordes rent innan de lämnades in, men tittade inte på den sidan då. Fast måste ha sett det då hjulen demonterades och tvättades juni förra året (legat still sen dess). Eller så har man förträngt det eller blivit senil... Tråkigt är det i varje fall. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tja är ju inte omöjligt om man satt klackarna på spänn och fälgen kalvat mot armen,kanske fick man lite bråttom när allt nöp o började köra fram o tillbaka Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Däckjärn orsakar inte sådana där skador heller. Däremot gör trottoarkanter/refuger det ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.