|
|
|
|---|---|
|
Hej! Startade för lite en tråd sedan gällande Panamera vs 640 och även om jag föredrar en Panamera var det lämpligare valet nog en 645. Men kom till sist fram till att för samma peng får jag en nästan ny 4-serie Gran coupe vilket borde betyda mindre huvudvärk. Så till 4:orna. Vad jag förstår så är skillnaden i bensinförbrukningen mellan de två inte så värst stor, skatten samma sak. I teorin vill jag ha en så ny bil så möjligt för max 300k, vilket ju föreslår en 420, men jag tänker att 430n borde vara roligare att köra. Försöker också förstå mig på när faciliteten kom, ska vara 2017, men jag ser vissa bilar från 2018 som ser ut att ha den gamla instrumentpanelen? All info och tankar uppskattas Mvh | |
| Gällande förbrukning 20 vs 30i så är skillnaden försumbar givet att du tar ut samma moment/effekt. Väljer du att använda det högre momentet och effekten som 30i har så kommer förbrukningen förstås bli högre. Gällande valet av motor så hade jag valt 30i varje dag i veckan. Men det gäller förstås att hitta en bil med en spec som är så nära ditt önskemål som möjligt. Visar det sig omöjligt så får du själv rannsaka dig om vad som är viktigt. Det är betydligt bättre tryck i 30i. Gällande facelift får andra svara. | |
|
Håller med DLC. Välj 30. Hade tidigare själv föregångaren 428 och var och är fortfarande impad av hur bra den gick. 420 är inte kul... |
|
| Faceliften innebar i princip inga förändringar på instrumentpanelen. Du kanske blandar ihop det med olika utrustningsnivåer på bilarna i de annonser du refererar till? | |
|
Det enda som jag upptäckte interiört ( har och har haft båda) var helt digitalt insrumenkluster, extra usb och vissa detaljer i matt Chrome istället för svart plast. Instrumentklustret var är faktiskt ett litet lyft som gör att bilen känns modernare. Annars så är det mer som är ändrat på utsidan. |
|
| Sen var det väl också ett uppdaterat infotainment system. Som är lite mer likt det som finns i G30. | |
| Bmw live cockpit plus och professional är tillval | |
|
@Bianca Känner inte igen namnen på dessa tillval.. Men de jag nämner kom väl i samband med faceliften? |
|
|
Tack för input! OK, kan vara så att den bättre instrumentpanelen är ett tillval för annars får jag inte ihop det. Tycker att många av 430orna har det "simpla" entertainmentsystemet vilket jag tycker är tråkigt. Samtidigt så är det ingen brådska att köpa ny bil så kan sitta och hålla utkik, och förhoppningsvis så går priserna neråt lite nu också. Finns en rätt fin 430 i någon ljusblå/turkosmetallic färg, men jag är lite rädd för att man tröttnar på färgen efter ett tag, någon här som har en i sådan färg? |
|
| Menar du en i ”snapper rocks blue”? Det här med färg är ju väldigt subjektivt så omöjligt att säga om jag eller du kommer tröttna på den färgen. I någon mening så tröttnar väl nära alla på en viss färg efter en viss tid? Jag själv har estorilblå och den har jag inte tröttnat på trots att jag haft den i snart sju år. | |
| Snapper rocks blue måste vara ovanlig jämfört med Estoril. Snyggt med sadelbrun skinnklädsel! Länk | |
| Ja precis, snapper rock blue! Ja det är ju högst subjektivt. Svår nöt att knäcka dock! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.