AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.400

BMW finans höjer sina räntor när nästan alla andra sänker sina

Varning för BMW Finans. Såg redan förra månaden att mitt månadsbelopp ändrades uppåt men tänkte att det måste vara någon eftersläpning. Nu ser jag oå den nya fakturan att det är höjd belopp igen vilket jag inte kan tolka på något annat sätt än att BMW Finans har höjt räntorna. Utan att någonting om höjningen står på faktura. Inte heller kan jag se något när jag loggar in på "mina sidor". Då i ett läge när nästan alla andra sänker sina. Gick faktiskt och funderade över huruvida jag skulle finansiera bilen via dem eller min egen bak men valet föll på BMW Finans då säljaren kunder erbjuda bättre villkor. Som nu blev sämre, så det blir antagligen att byta bank (finansbolag). Men jag vill höja ett varningstecken för detta, gillar inte sådana "smygfasoner"...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lös finansen då och byt finansbolag. Går alldeles utmärkt.

Jag blev meddelad om höjning av BMW finans så det är väl ok tycker jag. En annan sak är ju att man erhåller samma rabatt som företagarnas ramavtal då man finansierar via BMW Finans numera. Gäller kanske endast nybilsköp, oklart. Naturligtvis är det ju bra att stötta Företagarna ändå då de gör många bra saker men det går att spara de pengarna istället om man önskar.
Nu skriver jag endast om företag och leasing då det är det jag kan.
Löwit, du verkar jobba på BMW. Ja, jag kommer att titta på en annan lösning. Tänker lösa BMWn också. BMW är inte längre BMW, dålig service, etc...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilken lysande analysförmåga du verkar sitta på. Imponerande. Självklart är jag BMW anställd, annars hade jag ju aldrig kommit på möjligheten att byta finansbolag om man inte är nöjd med det.
Jag håller fast vid min tanke att du är BMW anställd...
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
?
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
För min del vart det en hel 100ing dyrare i månaden inte direkt något jag står och faller med
Jag förstår det. Nästan ingen faller på en hundring. Men varför höjer de när nästan alla andra sänker sina räntor? Upplåningssnacket som är deras motivering köper inte jag för fem öre. Dessutom kunde inte jag heller se på mina online fakturor att de hade höjt, om de nu inte hade skrivit med osynlig bläck. Senaste service hos BMW var också den en besvikelse. Går allvarligt nu och funderar på att byta (ändå har jag ägt BMW bilar i femton år)...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.