AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
817

BMW e91 320D -09 Missljud i framvagnen

Lu
4
LucasG
BMW e91 320d -09
Hej! Har nyligen skaffat en e91 som har börjat leva om i framvagnen. Den klonkar när jag kör på ojämn väg annars går den helt tyst. Är det någon som har några tips på hur man kan felsöka vilket stag eller led som är dåligt samt om det finns några som brukar vara vanligt att som pajar?

Tackar på förhand för all hjälp man kan få, Mvh
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara många saker, men ett enkelt/billigt/vanligt fel är krängningshämmarstag - kolla under gör-det-själv, jag skrev ett mekartips för byte på E46 för ett antal år sedan, men principen är likadan (kan skilja i detaljer som skruvstorlek etc.).

Men glappet kan vara i andra delar också! Men du kan ju börja i den enkla/billiga/sannolika ändan av felsökningskedjan! ;)

Hur långt har bilen rullat?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Lu
4
LucasG
BMW e91 320d -09
Tack för tips! :) Har beställt ett nytt krängningshämmarstag nu så jag tänker börja med att byta det. Jag kan återkomma när det är bytt om det blev någon skillnad.

Mvh Lucas

Bilen har rullat strax 23000 mil
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ett stag kanske iofs inte är några större pengar, men börja med att felsöka innan du startar den dyra "byt-delar-på-måfå-leken"... ;)

Vid de miltalen kan det vara så att hela framvagnens bärarmar/bussningar/stag behöver bytas. Ibland kan varje del ha ett litet glapp som inte märks när man kollar enskild komponent men sammantaget ger alla glappen för stor rörelse och ger missljud etc.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Lu
4
LucasG
BMW e91 320d -09
Hej igen, hade helt glömt bort tråden men nu har jag i allafall bytt båda stabiliseringsstagen fram och problemet är helt borta! :)

Mvh Lucas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.