|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var iväg och köpte en 520d F11 -12 med lite fix. Fick ett bra pris så jag chansade. Den varnar för fel i drivlinan- fortsatt färd möjlig. Går hur bra som helst men är törstig. Snittar 0.8 ca. Den är nybesiktad ua. Felkoderna läste jag av idag och dom lyder: 260100 - Avgastemperatursensor efter avgasreturkylare signal avbrott eller kortslutning mot plus, intermittent 244800 - info-partikelfiltersystem: partikelfiltrets återstående körsträcka tillgänglig, intermittent 244900 - partikelfiltrets maximala användningstid överskriden Permanent Den har gått 27000 mil i skrivande stund. Går det att göra något åt filtret eller är det byta som gäller? Skulle den första koden försvinna om jag blankar egrventilen och programmerar bort den? Tack på förhand | |
|
Jag snackade med en BMW-verkstad om partikelfiltret på min F11 när jag hade liknande felkoder. De sa att man nästan aldrig byter. Däremot måste man göra en mottrycksmätning med hjälp av ISTA. Jag gjorde det själv, rätt enkelt. Jag har ingen erfarenhet eller kunskap kring avgastemperatursensorn. |
|
|
Känner bilen inte av att den kommer upp i rätt avgastemperatur så bränner den inte ur filtret av sig självt. För högt mottryck i filtret = bilen reducerar motoreffekten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.