AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
799

Luftbälgarna trasiga 520d xdrive F11 2015. Omfattas av premium selection?

Cp
2
Cpt B737
520d xdrive F11 2015
Hej. Ny på forumet :)

Jag har köpt en 520d xdrive 2015 för två månader sen med premium selection. Jag misstänker att luftbälgarna har gjort sitt då bilen hänger baktill när den har stått avstängd ett tag. Tror inte det är kompressorn då den fungerar fint efter motorstart.

Jag undrar om reparationen omfattas av premium selectiongarantin? I min värld känns det ganska självklart, men har haft att göra med försäkringsbolag förut och vet hur de kan vara ;)

Tack på förhand!
Hej och välkommen,

Det är ju en fråga om garanti, inte om försäkring. Vilken firma som helst lämnar / måste väl lämna sex månaders garanti? Och en PS-bil har du ju köpt hos BMW, så det borde verkligen inte vara någon diskussion om saken. Även om Premium Selection borde vara just det, tycks inflationen sätta den beteckningen på snart vilken ren bil som helst. Så BMW har dubbla skäl att fixa till problemet.

Möjligen, förstås, kan man fråga sig om det är bälgarna och inte någon ventil. Låter inte särskilt troligt att båda bälgarna ger upp samtidigt. Men det spelar ju ingen roll för svaret på din fråga.

/Lennart
Cp
2
Cpt B737
520d xdrive F11 2015
Ursäkta för sent svar. Ja som du säger borde det inte vara några problem med garantin. Bilen ska in nu i veckan som kommer så får jag höra vad de säger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.