AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
695

E90 gnissel frontpanel

Köpt en begagnad E90.

Den har lite gnisslande ljud i vissa hastigheter och underlag, nästan som lite "gummi-gnissel" ljud. Ljudet verkar tystna om man tex trycker med handen i riktning ned mot instrumentpanelen på ovansidan men märkte även nyligen att ljudet slutar vid tryck mot själva mittenpanelen, "front trim panel", aluminium i mitt fall.

Om någon har erfarenhet av att åtgärda denna typ av missljud så vore det toppen.
Svarar på mitt eget inlägg, jag är nu ganska säker på att det "gummi-gnisslande" liknande ljudet kommer från mitt panelen/listen. Jag provade nämligen att ta bort panelen och jag tycker nog det blev i det närmaste tyst då.

Jag börjar fundera på om jag helt enkelt antingen kan tejpa ytan eller behandla utan med någon sorts spray eller dylikt? Teflonolja, vaselin eller dylikt vilket kanske kan tysta gnisslandet om det nu är listen som gnisslar/vibrerar lite mot panelen?

Tips vore toppen :-)

Obs: Syftar på den här delen som tas bort i videon här:

th
7
thobias96
540ia -99
520i -97
Hej! hade ett gnissel på min! Det var motorkåpan, några gummikuddar som va dåliga har jag för mig, prova ta bort den och åk en sväng och se om det försvinner! :)
Transocean
Kanske är clipsen skadade? Kanske räcker det med en dubbelhäftande tejp på panelens baksida för att det skall bli tyst?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.