AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
695

M535 E28 -86 Framskärm

Jag tänkte höra om någon här kan hjälpa mig med att få fram vart man kan köpa framskärm som är till en M535 -86?
Jag har försökt Google men det är inte min starka sida 😅

Jag har efter en gammal parkeringsskada fått byta ut ena framskärmen,men när jag skulle montera tillbaka skärmbreddarna konstaterade jag att den nya skärmen jag fått lackerad och monterad inte stämmer med motsvarande sida. På Original skärmen så är själva skärmkanten mycket ”bredare/valsad” (om ni förstår) än den nymonterade vilket gör att skärmbreddaren inte ens går att montera på nya skärmen,har som sagt försökt att leta efter rätt skärm men utan större lycka så tänkte att jag prövar här,så att jag kan få ordning på bilen igen så den kan få se dagsljus igen efter antal år i vila i garaget🙈

/Timmy
Na
752
Nachtjäger
F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld)
E34 535 -90 (renoveras)
523i -99
E61 520d 08 (såld)
E34 518 -95 rostfri!
E34 520 nr 2 (reserv)
E34 520 -90 (såld)
E34 525 -92 Sladdbarnet
(Schrott)
facebook
finns massor av bmwdelar grupper

bildelsbasen

ebay.de
"bmw e28 kotfugel"
finns flera orginal skärmar där
ro
127
robinrs
F31 320dA M-sport.
Något av dessa kanske hjälper?

Länk

Länk
Har du ringt BMW och frågat?
Den sista E28 jag hade för två år sedan gick det att köpa mycket saker till på BMW, behövde dock inte några karossdelar.

Bytte framskärmar på en E36 för 6-7 år sedan och då var BMW ca: 100:- billigare än Klokkerholm (på MECA) och BMW originalskärmen passade perfekt och hade hål för blinkersen vilket inte Klokkerholm skärmen hade.

I dagens läge så är ju mycket billigare utomlands men ibland är det faktiskt bättre pris med original här hemma i förhållande till den kvalitet och passform man får.
Tack för svaren,ska gå igenom och se va ja kan hitta👍
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.