|
|
|
|---|---|
|
Hej! Inser att jag inte har rätt verktyg för att byta tändstift på min 530i -08. Det krävs en speciell hylsa med integrerad led då tändstiftsbrunnarna är vinklade. Vet någon var man köper detta enklast? Eller om någon har ett sådant verktyg i norra Stockholm att låna mig. Med vänlig hälsning, Carl | |
|
Jag tror det är samma Konstruktion på fyrcylindriga N43 som sitter i sonens 120i -08. Där gick det bra att komma åt med en tunnväggig hylsa på Förlängare. Allt i 3/8”. Den var tillräcklig smäcker för att få plats trots vinkelskillnaden. Biltemaprodukter så inget märkvärdigt. Du går gärna låna det även om jag kanske bor väl avsides utanför Bålsta. |
|
|
Hej Mats! Ja, det ska vara samma konstruktion som N43. Ok, Biltema-hylsa fungerar alltså. Får prova. |
|
| Det viktiga är nog att du går ner i storlek från 1/2” till 3/8”. Det ger ju knappt 2 mm bättre åtkomlighet. | |
|
Frågan är redan besvarad och förslag lagt. Dessutom förstår jag inte helt problemet, bara att det behövs en (lätt?) vinkling. Den här konstruktion på "hanen" medger just en viss vinkelavvikelse. Bara en idé att titta på, om du ändå skall till BT. Länk /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.