AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
661

325i -2012 rycking gång

Fa
63
FaluntillStockholm
325ia touring 2012
Hej.
Efter att ha märkt att motorn rycker och går lite ojämnt ibland lämnade jag in den hos RH bilservice i södertälje.
Dom fann att cylinder 6 behövde ny spridare, coil och tändstift.
Efter reparationen finns ryckningarna kvar. Helt otroligt. Vad ska jag göra nu? Bilen visar ingen motorlampa eller något. Det gjorde den iofs inte efter innan reparationen heller.
Trött på det här
vh
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Sannolikheten att alla 3 komponenter fallerat samtidigt är nära noll...

Brukligt är att skifta spole och stift( en i taget såklart) med en annan cylinder och se om felet flyttar sig. De har i mina ögon slarvat med felsökningen...
bl
2.294
blixten
325i -88
Hur långt har bilen gått?
Fa
63
FaluntillStockholm
325ia touring 2012
Ok. Men ska jag lämna tillbaka bilen dit? Då jag endast betalat självrisken för försäkringen har jag heller inga papper på vad dom egentligen gjort. Endast en muntlig beskrivning. Vill helst inte lämna bilen där igen.
Fa
63
FaluntillStockholm
325ia touring 2012
12000mil
Under förutsättning att det inte kostar något mer kan man ju ge dem chansen igen?

Men annars för klurigare fall är Bil & Motorteknik i Flemingsberg bra.

Billigt, nej, men sannolikt billigare än hos en BMW verkstad dessutom har de en jäkla massa erfarenhet där.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är inte det logiska att åka tillbaka och låta dem arbeta vidare? Det är ju fortfarande samma försäkringsärende. Bara det att de inte löste det första besöket, så det ska ju inte bli någon ny självrisk för dig.

Varför vill du inte lämna dit igen? Om du inte berättar det så kan ju inte vi förstå varför du inte bara låter verkstaden fortsätta arbeta.
bl
2.294
blixten
325i -88
Du borde reklamera reparationen då de inte reparerat bilen utan endast bytt några delar. Detta belyser lite grann många av dagens bilmekaniker som byter de delar som diagnosdatorn säger är fel och tycks tro att de åtgärdat felet.

Bilen rycker ibland skriver du, är det vid fuktig väderlek eller några andra omständigheter, tex vid vissa varvtal etc?
Fa
63
FaluntillStockholm
325ia touring 2012
Känns inte så bra när dom inte löst problemet första gången. Sen fick jag repor på framskärmarna som dom inte ville ta på sig efter jag åkt tillbaka och visat dom. Det råder inga tvivel om att det hänt när dom höll på i motorn. Dom erbjöd sig dock att polera bort de repor som går.
Så det känns som sagt inte så kul att återvända dit.
Ska kolla med försäkringsbolaget vad dom säger. Har också berättat för RH bil, men ej fått något svar. Känns jävligt oseriöst
Fa
63
FaluntillStockholm
325ia touring 2012
Nu har jag pratat med alla parter. Ska lämna tillbaka bilen för felsökning/rep och försäkringen täcker även den gången. Vi får se hur det landar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.