|
|
|
|---|---|
| Hej, startmotor snurrar på bra men stendöd ändå, går det ev bygla startspärr på något sätt? | |
|
Nej, startspärren - om det nu är den det handlar om - går inte att bara bygla. Men framför allt, om du vill locka dem som vet till att svara, bör du berätta lite mer om vad som hänt innan. Ett enkelt, vanligt och troligt fel kunde vara bränslepumpen, om du inte har någon speciell anledning att misstänka just startspärren. Har bilen tillräckligt med bensin i tanken? Mer än 15-20 liter? Eller vevaxel- (alt en kamaxel-) givaren. /Lennart |
|
|
Oki, jo är en som jag funderar på köpa och säljaren menar att det beror på att nyckeln är trasig så att den ej startar då, kan d vara pga detta? Går startmotorn runt i så fall om det är fel på kodning mellan bil och nyckel?? |
|
|
Nej då går inte startmotorn runt. Om syncningen mellan EWS och DME inte fungerar går startmotorn men spridarna är stängda. Enda vägen framåt är en felkodsavläsning. Har du inga relevanta felkoder så gissar jag, som lenwib, på bensinpump. När den slutar fungera sätter inte e39 några felkoder. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.