|
|
|
|---|---|
|
Igår när jag plockade bort kofångaren på 540:n var jag ju tvungen att ta loss tempgivarens sladd. När jag efter ett par timmar satte tillbaka den fick jag ett medd. i check displayen att tempen ute var -12 grader. Jag stängde av bilen och kollade igen 5 min. senare. Då var tempen plötsligt -36gr. Testade samma procedur en gång till och då var tempen på väg upp igen nu stod det -20 gr. Till slut efter ca. 30 min. var tempen rätt igen, och nu funkar den som den ska. Kan det finnas något inbyggt reset relä i tempstyrningen eller varför denna tempresa? Någon som känner igen detta? Danne - H U M A N R A G E - Länk | |
|
Det enda jag kan tänka mig är att du tog en böj upp till trevägsröset??? Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tja Micke! ... med andra ord förstod du inte vad jag menade;))? Jodå det gjorde du allt. Om någon förstår så är det du! Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Hehe, kunde inte låta bli. Det låter troligt att det sitter något relä som ska anpassa sig efter en demontering av sensorn. Någon annan kan kanske bekräfta om ni har haft samma fenomen som Danne när ni har haft borta sensorn. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag har labbat en del med tempgivaren på min bil och det är så att om man bryter strömen så tar det en bra stund innan den visar rätt temp. Min började på -37 och gick sedan stadigt uppå tills den nådde rätt temp, nu funkar den u.a. Mvh // Henke Bleifuss |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.