|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Förlåt att man piper till lite bland "storfräsarna", men en fråga till trådskaparen: vad ska du ha bilen till? Att köra lite och vårda, eller i stort sett bara samla? En SMGII ger/kan ge en del saftiga kostnader, jmft. med den manuella, det gjorde att jag efter mer än 2 års letande ( var även inne på Porsche) bestämde mig för en manuell, jag ville köra en 100-200 mil per år, och rent rationellt räknade med att en manuell hade en LCC. Sedan var det min första sportbil, hade bockat av motorcykel, och då var det roligare med manuell.... Så, vad man ska ha bilen till, påverkar väl t.ex. frågan om SMGII/manuell, kupe/cab mm.., tänker jag. |
|
| ".....hade en lägre LCC." ...skulle det vara, men det förstod nog de flesta. | |
| em3: Sorry för otydlighet, bilen ska användas som entusiastbil och köras på fina dagar några 100 mil om året. | |
|
Som jag använder min då :) .....nu har du lite input iaf., lycka till med köpet em3 |
|
|
Burne: man måste inte hitta ett utställningsexemplar, jag räddade min från "förortsdöden", den stod hos en vimpelhandlare i Tumba i oktober 2014, med 9.300 mil på mätaren och fyra privatbrukare. Den jag köpte av, behövde cach, det blev 135' SEK, då hade jag kollat med de senaste årens ägares mek ( pratade och med dem båda), turken jag köpte av hade lyckats börja byta originalsaker, den tråkigaste är att ratten har en stor del kolfiber med plastöverdrag ( skulle aldrig själv komma på tanken...). Nu har den rullat 10.200 typ...... Men, skicket är mycket bra i helheten, motor/drivlina/bussningar/chassi klockers. Mitt val av cab berodde på min längtan både efter en sportbil och en cab, egentligen en helt värdelös kombination, men eftersom jag inte gasar vilt på bana, passar den klockers, för mig. Jag hade kanske bara tur, men undersökte noggrant iaf.... En fördel med cabbar jag tror kan vara väsentliga, de har oftast varken körts på vintern eller på bana ( de väger en 150-170 kg mer än cupen, pga cabkonstruktionen och motorstyrkan). Min är totalt ren från rost, och ett tips är att titta på fästhålen till motorhuvens lår, två stycken. Originalmetallen, brickan, är inte rostskyddad ( jag har sett flera som är angripna på andra objekt), är det rost på de, är det nästan garanterat rost på andra ställen också, en liten enkel urskiljare.... Igen, lycka till, mitt tips är att man måste kanske inte gå på ett utställningsexemplar, om man ska ha kul något 100-tals mil på sommaren.... em3 |
|
| ..motorhuvens lås..... | |
|
Em3: Stort tack för dina tankar. Visst går det säkerligen att hitta fynd även på en M3 även om det börjar bli färre av de fina bilarna. |
|
| Är det som sagt någon som ska sälja och vill att bilen fortsatt ska bli väl omhändertagen så hör gärna av er, tack. | |
|
Hej Burne, Det är jag som säljer den svarta M3:an som nämns i tråden. Är min tredje M-bil och är väl omhändertagen. 4 brukare sedan ny (5 på pappret) och är fin enligt mig. Hör gärna av dig via blocket chatten, ring eller smsa (skicka inte ngt till min Autopower inbox, är sällan inloggad). Jag berättar gärna mer om du har funderingar. Använder bilen soliga sommardagar och tvättar den oftare än nödvändigt :) Mvh Mathias |
|
|
Hej Mathias, kanske kul att två kan mätas på forumet, det har hänt förut.. Förlåt en liten enkel fråga, varför är du så sparsam med med bilder, motorrummet saknas t.ex., de flesta entusiaster visar stolt upp det? Igen, förlåt, jag vill inte vara kritisk, mer undrar över din stategi att sälja en toppad standardbil, de flesta som vill köpa, är nog intresserade av lite mer...Igen, inget tvivel på din seriositet, men det finns ju en del gravt fakeade exemplar ute också....de måste du skilja dig från... T som första bokstav i reg.nr. antyder att den är svensksåld ( de flesta senare -01 gavs T som första bokstav), genom att bara berätta lite mer om historik, ger du dig själv och ev. köpare mer som kan leda till affär.... Jag bara tipsar, den ser fin ut på bilder, ge dig och en chans till en ny "husse" en bra start..... em3 |
|
|
Hej Husse, Bilen står avatölld vid sommarstugan och hade inte alla bilder när jag lade ut annonsen. Det är säkert ett bra tips och inget jag tar illa upp av, kanske uppdaterar annonsen för att se om det gör ngn skillnad. Min egen erfarenhet är dock att intresserade ändå vill ha hundra andra bilder och så har även fallet varit denna gång. Har en hel drös med bilder som jag skickat till intresserad senaste veckan, tyvärr har ingen slagit till än. Hälsningar Mathias |
|
| Hej em3 ska det såklart stå.. :) | |
|
Att den är svensksåld framgår redan i texten, men du kanske tänker på ngt annat. Hursomhelst tack för tipsen! |
|
|
Hej mattemattee, hade jag inte haft en redan :) , så hade din definitivt varit mycket intressant, precis som min 5 svenska ägare och 10.000 mil, ej sönderkörd!!! Ny "husse" till den blir jag inte, men är ganska säker på att det någon sådan. Får man vara så nyfiken att men frågar vad som överträffar pärlan i ditt fall, är det Porsche, Merca eller jänkade? Kanske en nyare Bimmer? em3 |
|
|
Haha du ska inte ha två då?! ;) Jag är inne på att testa Porsche men har inte bestämt mig för om det ska vara en 964 C2 eller en 996 turbo, manuell låda. Ungefär samma peng, helt olika bilar. Men det är bara aktuellt om jag får min såld för rimliga pengar annars får jag köra den en somnar till och testa igen om ett år. Det är ingen panik för mig. Väntar man på ngt gott så.. Mathias |
|
|
.... ;) ;) Näää, på gränsen att jag blir lite "avis" på dig....den gången då jag tog det stora steget in i monsterbilar, var det med darr ( mitt första..), lite i allafall ( men ångrar mig inte en sekund, 330 cab låg nära, men är nu låååångt borta)... Nu, känns nästan M3-an som den säkraste bilen i stallet ( Volvo's är bruksarna, 3 st., även de helt OK, men på en annan nivå), Porsche var nog drömmen, kanske når jag dit nån gång, men att starta upp M3:an i garaget är lika kul varje gång, så här efter snart 6 år :) :) , vad ska toppa det? Blir det en andra våg i galenskaper, blir det nog Porsche, men just nu är det inte aktuellt....men framöver, vad väntar....? Du får berätta om din resa, framöver....båda dina val låter hissnande, iaf. från min horisont...men, sky's the limit, antar jag, och hoppas att din M3:a får en ny entusiast som ägare. em3 |
|
|
....kollade lite mer på de outstanding läckra Porscharna du tittar på, man blir ju väldigt sugen, även om "cabben" M3 är asskön....tror att du triggat mig att ta ett litet steg till, kanske blir min till salu inom något år, det återstår att se... ( fy f*n vad läckra de är, men kanske svårt att hitta det rätta ex'et, ännu svårare än M3:an?)..... em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.