|
|
|
|---|---|
|
Köpt en begagnad E90. Tänkte åtminstone försöka bromsa rostutvecklingen under bilen, känns bra mentalt om inte annat. ;-) Finns det någon vettig rostskyddsbehandling som inte är så dyr eller måste man bita i det sura och lägga till några tusingar? Ser tex två olika erbjudande på letsdeal men ingen aning om det är ok eller värdelöst. Länk Länk Rekommendationer och erfarenheter önskas. | |
Transocean |
Du kommer långt med produkter från Biltema och Hagmans. För några hundralappar. Jag vet inte vilken årsmodell du har men min 2011:a hade 0 rost i underredet när jag sålde den 2018. Och den var obehandlat. |
| Det allra billigaste och i mitt tycke bästa är kallpressad linolja. Enkelt, miljövänligt (svälj) och snabbt. Jag tar hela underredet, hjulhus med färgspruta och balkar/dörrar med slangversion. | |
|
Ok, tack för svar, jag fortsätter kolla runt lite, ingen hysteri. ;-) Själv rengöringsprocessen är väl otroligt viktig också om man ska behandla själv? |
|
| Jag brukar blåsa rent med tryckluft och behandla när bilen är riktigt torr. Linoljan fäster extremt bra och spill på nyvaxad yta måste torkas av snabbt annars får man polera bort det... | |
|
@PWtec Funderar på att prova det här företaget, jag har inget eget garage. Länk |
|
|
Det verkar som de vet vad de gör- prisvärt också. Lycka till Mats! |
|
| Intressant med rå linolja, men med den långa härdtiden, ger det inte väl tunt skikt (rinner av ), och blir det inte mycket smuts som fastnar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.