|
|
|
|---|---|
|
När bilen är avstängd men tändning på så låter det märkligt från motorrummet nånstans, som ett dovt elektriskt ljud, som en gammal IBM dator när cpu jobbade. Inne I kupén hörs likaväl men även som ett spjäll som öppnar och stänger hela tiden utan att sluta. Går I loop liksom. Vad kan detta vara? 520d xDrive 2014 Jag uppdaterade sat naven till nyare mjukvara med usb sticka och jag hörde då inte detta innan vad jag minns men den skulle bara uppdatera blåtand och nå annat med mobilen och inget med själva systemet att göra. Testade även att återställa till tidigare mjukvara men är samma ljud ändå. Svårt att få till ljudet på mobil men låter såhär | |
|
Moderna bilar har mängder av moduler som kan låta/surra/brumma svagt en lång stund efter bilen har stängts av - det bör tystna helt när bilen (ska ha) gått ner i "sleep-mode" efter ca 16 minuter efter du har gjort senaste åtgärd för att hålla bilen "vaken" - öppnar/stänger en dörr/lucka eller liknande (då vaknar bilen igen och nedräkningen startar om innan den "somnar"). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.