|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har inte ens ägt min begagnade bmw 2 veckor förrän jag idag såg att jag har rost på bilen på flertal ställen. Det är en 520d xdrive 2014års med 8200mil. Går detta på garantin? pratade med en trevlig kille på Facebook som sa att han själv haft sin 520d 2011 inne på garantiärende på samma bekymmer då det är 12 års rostskyddgaranti. Men vad jag förstår så godkänns det lite hipp som happ beroende på vilken station man besöker. Länk Länk Länk | |
| Det måste vara genomrostat så nej dem kommer inte godkänna det där | |
| hmm okej för personen jag prata med tidigare idag hade exakt likadana bubblor som var små som på mina bilder och han fick det på garantin trots att de inte var genomrostat. Jag får ringa på Måndag och kolla upp helt enkelt. Känns väldigt tråkigt att köpa en bil för nära 200.000kr med rost :( | |
| Dörrarna på f11 är av aluminium. Det där är inte rost. | |
| Danielb: vad är det för bubblor då? | |
| ah det är korrosion. Jag har en bokad tid hos bmw på måndag för kontroll av egr . ska be dem kolla dessa fläckar med och höra om det omfattas av garantin. Återkommer när jag fått besked. | |
|
Det där får du på garanti, är åtskilliga bilar som fått liknande skador åtgärdat. Inkl mig själv! Ska in med bilen om 4 veckor för omlack av fyra dörrar! Då hade ena dörren knappt ett märke. Gäller en -14 F11a med 15000mil |
|
| Det gick på garantin :) | |
| Skönt! | |
|
Grattis. Det som jag själv funderar på är hur det stoppas från att uppstå igen. Har själv en busterbåt där det bubblar under lacken på en del ställen och vad jag vet är det elektroniska strömmar som kan få det så. Fel materialblandning. Stoppas det om bilen lackas om? Nu har de nog 12 års garanti på detta men jag vill gärna höra hur de stoppar dessa utslag om de nu gör det mer långsiktigt. Eller är jag helt ute och cyklar när jag jämför min busters bubblor mot dessa på en bmw? |
|
|
Hej Jag har även detta problem med dörrarna på en f10 2010. Vilken avdelning på bmw vänder man sig till? Bor i Malmö området. Mvh Olof |
|
| Industry, hur åtgärdade de det? Jag hittade lite på min vänster fram- och bakdörr nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.