AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.964

Får ej bilen igenom på besiktning

Sida 2 av 2
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
ska lämna in den på måndag till ett proffs på sånna motorer så jag får se hur det går..
BosseJ.. jag bor i södertälje.

-----------------------------
Killen: Får man kalla konstapeln gris??
Konstapeln: NEJ!
Killen: Får man kalla en gris konstapel??
Konstapeln: Ja, det får man.
Killen: Tack då konstapeln
Det är jag som är proffset men snubben vill lämna den till en annan proffs men men om det inte löser sig vet du var jag finns jag o grabbarna fixar det på 2timmar när jag har rai och maher som backup
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Då blev bilen besiktad :))
Gjorde ingenting åkte en repa på motorvägen o prova igen då gick den igenom jävligt skumt..

Todd
Fortfarande sugen på 100 lax eller.. =P
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hehe... 90 bjudet här!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
M3efl, skönt att det löste sig!

Däremot är det inte så skumt att det hjälpte med att köra motorn ordentligt varm innan mätningarna.
Det är flera M-ägare som har råkat ut för samma fenomen som du.
Det är rätt högtrimmade motorer och de behöver vara ordentligt varma om avgasreningen skall fungera bra i dem.

Mvh
Allså kan du klargöra lite mer vad du menar med m-test e bluff.??
De är de ända fristående test center som vi har, och är i mina ögon guld värt. De dom inte hittar e ju sällan dyrt o reparera. Ett konditionstest tilli princip samma pris på bmw är ju inte ens at jämföra med ett m-test.Fördelen med konditions testet e att dom kollar mätarställning.
De är min personliga åsikt o den står ja för.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Nu är bilen till salu för 125000:- Bilen står i bilförmedlingen till försäljning den blir nog såld tills nästa år..
Johan B tro mig körde skiten ur den alla gångr jag var o besikta den då den inte gick igenom men igår åkte jag o tanka 100kronor o ville prova igen och det gick har också fått höra att dessa bilar e lite krångliga när det gäller avgasvärdena..
Wendtan.. polarn m-testa sin s4 där innan han köpte den gick 2veckor efter köpet så gick den inte på alla cylindrar.. Hur bra låter det?

Grattis kanske du kan ta en bira och ha en glad dag idag.....

Mmmmmm

Länk
m3efl: Okej, vad ja vet så gör dom ett kompressions test av motorn, iof på elektronisk väg men de ger ju en fingervisning om något e fel. Dom kan ju inte förutsee elektroniska problem som får bilen att gå som ett luder. Men som sagt även solen har sina fläckar.
Misstag sker, o saker missas, så även på auktoriserade bmw verkstäder. Ja konditions testa min bil på auktoriserad verkstad och i min mening missade dom iaf 3 stora grejer. ett termostatfel, ett mindre elfel, samt att bilen behövde en hjulinställning.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.