|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ska lämna in den på måndag till ett proffs på sånna motorer så jag får se hur det går.. BosseJ.. jag bor i södertälje. ----------------------------- Killen: Får man kalla konstapeln gris?? Konstapeln: NEJ! Killen: Får man kalla en gris konstapel?? Konstapeln: Ja, det får man. Killen: Tack då konstapeln |
|
| Det är jag som är proffset men snubben vill lämna den till en annan proffs men men om det inte löser sig vet du var jag finns jag o grabbarna fixar det på 2timmar när jag har rai och maher som backup | |
|
Då blev bilen besiktad :)) Gjorde ingenting åkte en repa på motorvägen o prova igen då gick den igenom jävligt skumt.. ----------------------------- Killen: Får man kalla konstapeln gris?? Konstapeln: NEJ! Killen: Får man kalla en gris konstapel?? Konstapeln: Ja, det får man. Killen: Tack då konstapeln |
|
Todd |
Fortfarande sugen på 100 lax eller.. =P |
| Hehe... 90 bjudet här! | |
|
M3efl, skönt att det löste sig! Däremot är det inte så skumt att det hjälpte med att köra motorn ordentligt varm innan mätningarna. Det är flera M-ägare som har råkat ut för samma fenomen som du. Det är rätt högtrimmade motorer och de behöver vara ordentligt varma om avgasreningen skall fungera bra i dem. Mvh |
|
|
Allså kan du klargöra lite mer vad du menar med m-test e bluff.?? De är de ända fristående test center som vi har, och är i mina ögon guld värt. De dom inte hittar e ju sällan dyrt o reparera. Ett konditionstest tilli princip samma pris på bmw är ju inte ens at jämföra med ett m-test.Fördelen med konditions testet e att dom kollar mätarställning. De är min personliga åsikt o den står ja för. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Nu är bilen till salu för 125000:- Bilen står i bilförmedlingen till försäljning den blir nog såld tills nästa år.. Johan B tro mig körde skiten ur den alla gångr jag var o besikta den då den inte gick igenom men igår åkte jag o tanka 100kronor o ville prova igen och det gick har också fått höra att dessa bilar e lite krångliga när det gäller avgasvärdena.. Wendtan.. polarn m-testa sin s4 där innan han köpte den gick 2veckor efter köpet så gick den inte på alla cylindrar.. Hur bra låter det? ----------------------------- Killen: Får man kalla konstapeln gris?? Konstapeln: NEJ! Killen: Får man kalla en gris konstapel?? Konstapeln: Ja, det får man. Killen: Tack då konstapeln |
|
|
Grattis kanske du kan ta en bira och ha en glad dag idag..... Mmmmmm Länk |
|
|
m3efl: Okej, vad ja vet så gör dom ett kompressions test av motorn, iof på elektronisk väg men de ger ju en fingervisning om något e fel. Dom kan ju inte förutsee elektroniska problem som får bilen att gå som ett luder. Men som sagt även solen har sina fläckar. Misstag sker, o saker missas, så även på auktoriserade bmw verkstäder. Ja konditions testa min bil på auktoriserad verkstad och i min mening missade dom iaf 3 stora grejer. ett termostatfel, ett mindre elfel, samt att bilen behövde en hjulinställning. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.