AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.303

Riktigt blått ljus. (Ingen reklam)

Sida 1 av 2
OK, mitt inkägg fick visst inte vara kvar, räknades som reklam tror jag .
Men vad gillar ni ljuset, (se länkarna nedan) skulle det vara något som ni kunde tänka er. Kolla länkarna under, jag tycker iallafall att det är assnyggt. Vet ni om det går att köpa någon annan stanns???

Här är en direktlänk till en bild från min hemsida

Länk

Länk
Mikael Melander

Re5pect 4 M5

Re5pect 4 M5
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Det till höger såg bäst ut. Påminde lite om Xenon. Fast det är lite svårt att säga utan att ha sett dessa IRL.

Vad kostar dessa ljus?

/Edvard
BMW CS # 4503
Bägge lyser exakt lika men det är svårt att få med på bild. Jag har mer bilder på hemsidan om du vill kolla lite.

Det är C.Holmberg (www.hova.com) som säljer dom och jag tror att dom kommer att kosta c:a 200 kr st, tror jag. han har inte fått ut dom på sin hemsida än men om du ringer till honom så går det att beställa.

Länk
Mikael Melander

Re5pect 4 M5
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Oki doki.

Skulle vara kul att se dessa i verkligheten. Lyser de bra? Är de lagliga?

/Edvard
BMW CS # 4503
Vi provade lite och på 200m avstånd syns dom iallafall. Tyvär är det lite dålig spridning på dom, tio grader tror jag. Jag kan säga direkt att dom inte är lagliga, men jag har mött polisen tre ggr med diodrarna och dimljusen tända och dom har inte gjort något. Men första gången som jag och min kompis monterade in dessa diodrar i hans Golf3 VR6 så blev polisen liteförbannade och skrek åt oss att vi skulle stänga av de blåa ljuset.

Här är en bild på hans Golf3 VR6 med Högintensiva lysdiodrar Länk

Länk
Mikael Melander

Re5pect 4 M5
200pix är ju inte så farligt, passar de till alla bilar eller?

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Ja, det är bara att borra ett hål på 6,5 mm som man sedan monterar dioden i. Jag har haft dessa diodrar monterade i min gammla Mercedes 190 och kompisen hade i sin gammla Golf II. Men att rekomendera är att montera dem bakom en lins (som nästan alla BMW har).

För exakt pris Ring C.Holmberg på wwww.hova.com på mondag och hör efter vad dom kostar.

Här är en bild på kompisens gammla Golf II med diodrar, inte lika stark ljus som med lins, men riktigt blått iallafall. Länk

Länk
Mikael Melander

Re5pect 4 M5
Hm, ska jag ha det måste jag köpa -88ans lyktor, med linser. (såg mindre vackert ut på golf 2an utan linser)

Förresten: Passar de inte i parkeringsljusets hållare?

Jo det går väll att fixa men en fördel att montera dem separat i reflektorn eller bakom linsen är att man kan koppla orginal parkeringsljus och diodrarna över ett växelrelä så att man lätt kan slå om till "lagligt läge".

Re5pect 4 M5
Herreje.. Är det inte för att se man har halvljusen?
Jag skulle inte vilja möta nån som kör på fel sida pga att han inte ser vägen!
Passar bäst i utställningshallen enl. mitt tycke.
Mitt tips: Satsa på riktiga xenonlampor (på de bilar där det finns som original eller tillbehör) så blir det ett riktigt vitt och bra lyse. Inte blått som man ofta hör, var får ni detta ifrån?

FP
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
är det i p-ljuset man har dem eller är det på halvljus som det lyser så blått ?

Mvh/ Daniel
Det är ju inkopplat på P-ljuset så om man vill "se" så är det bara att slå på halvljus. Dom blåa diodrarna är ju inget som man åker 3 mil i mörkret med. Om man inte kombinerar med dimljus dvs. Jag har alltid diodrarna tända när jag kör och räcker inte dimmljuset till så är det bara att tända halvljus, funkar finfint och då ser jag perfekt.
Jag vil påpeka att dessa diodrar inte ska förväxlas med xneonlampor, dom ligger lite med åt neon hållet såfall, fast starkare. Ett neonrör syns aldrig på 200m som dessa diodrar gör.

Lägger en länk nedan där ni kan se hur starkt detta blåa ljus lyser
Länk

Länk
Mikael Melander

Re5pect 4 M5
hmm... borde ju se görfräckt ut att ha dessa dioder där parkeringsljusen ska sitta egentligen, och komma nersmygande på stan... Den tar vi=)

*badass toys for badass boys*
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Vad är det för lins ni pratar om..? är det det lilla "hålet" i strålkastaren..?

Hur skulle dom kunna monteras..? måste man ta upp hål i strålkastaren för att få dit dom, om man vill kunna koppla bort dom med ett relä..? så man har det vanliga p-ljuset kvar menar jag..

---------------------
.. vassast på ön.. ;) - Länk
Jag är skeptisk...

/Micke
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Sådana dioder köper man på ELFA för halva priset.

//Ticco

www.ticco.com
Lilla och lilla hålet, är väl c:a 60mm.
Jag monterade diodrarna på den plåt som skärmar halvljuset, mellan linsen och reflektorn.

Jo, liknande diodrar finns på ELFA, men då är det lite pill också. Dom som jag använder är färdigmonterade, vilket jag tycker är smidigt.

Länk
Mikael Melander

Re5pect 4 M5
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jag har användt sådana till mitt larm.
Sitter en i vardera a-stolpe, bilkar starkt som fan.

//Ticco

www.ticco.com
Jo det är ett jävla starkt ljus för en så liten diod.

Jag har monterat sju stycken högintensiva blåa diodrar i instrumentpanelen på min 200SX och det blev riktigt snyggt. Men jag fick matta ned diodrarna för att få lite större spridning på ljuset. Jag försökte ta kort på belysningen men det var lite svårt att få bra bild. Jag lägger en länk till bilden.
Länk

Länk
Mikael Melander

Re5pect 4 M5
Går dioderna direkt på 12volt? Vanliga dioder måste man ju montera motstånd till.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.