|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har lite problem med min bil, en BMW 118d -08 (e87) Det första är att tomgången stundtals är väldigt ojämn, varvräknaren går mellan 600-1400 ungefär. Det har även hänt att bilen har dött någon enstaka gång. Jag har hällt stp diesel injektion trim i tanken, och har fått för mig att detta hjälpte en kort stund. Totalt ca 5 flaskor över tid (en per tank). Det första jag gjorde när jag köpte bilen i somras var att byta bränslefilter och olja + filter, så bränslefiltret borde vara okej. Har även endel elfel, backsensorn har slutat fungera och trippmätaren/klockan nollställs efter man stängt av bilen. Den gula symbolen på en upphissad bil visas även varje gång man startar bilen. Efter en olycka bytta jag även länkarm vänster fram och ljusnivå sensorn. Det var efter denna olyckan som elfelen uppenbarade sig. Batteriet byttes i november, men jag registrerade aldrig det. Kan detta vara orsaken till Elfelen? Bilen har IBS-systemet så jag vet att men egentligen borde registrerat batteriet, även om det var samma typ som originalet. Följande felkoder har jag läst ut med en Icarsoft BMM 1,0: D904 K-CAN line fault 4A74 Glow system, communication 434E Cooling-air-flap system. *670(?) Fogging sensor A3C0 Message (trailer module, 4F1) Har någon här en tanke på hur jag ska lösa mina problem? Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Marcus | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.