|
Sida 24 av 26
|
|
|---|---|
| Bilen låst i produktion, dessutom framflyttad till v 15 :) Det går åt rätt håll. Fortfarande med 5 veckors beräknad leveranstid. | |
|
Gött Johan! Blir kul att se bilder på den när du väl fått nyckeln :D BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
|
Har man sagt A får man säga B som det heter.... Hämtade ut bilen idag och intrycket efter de 10 första milen är mycket gott. Komforten och ljudnivån känns som om den tagit stora kliv jämfört med F31 men fortfarande en underbar bil att köra. Leveransen gick undan, bilen har stått på BMW i tre veckor i väntan på att leasingen på den gamla ska gå ut. Glad att den kom i tid utan att drabbas av halvledarbrist. Säljaren sa att de har börjat få bilar som levereras utan bl a comfort access och induktionsladdning för mobilen p g a detta. |
|
| Härligt med ny bil och se lite liv i denna tråd! G21 är ett stort steg framåt helt klart. | |
Buspelle |
DLC: Kan bara hålla med. Otroligt nöjd med min bil och härligt när sommardäcken kom på. Man ler hela tiden. |
|
Härligt Johan M. B! G2x är verkligen lika kanon som man kan tänka sig :) BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
| Sen nu när värmen är här så kan man åka runt med rutorna lätt nedrullade och lyssna på abnorma turbinvinet M340i ger ifrån sig när man börjar ladda på. Barnsligt roligt 😁 | |
| Själv behåller jag akustikrutorna (värda varenda krona kan jag konstatera efter en motorvägsetapp i lite högre farter) stängda och njuter av att slippa höra dieselfyran ;). Får dock konstatera att jämfört med 320i så finns nu vridet jag saknat och jäklar så bra automaten lirar med dieselmotorn. | |
| .. och jag som gillar åka med rutorna nere när det är varmt får skruva upp stereon för att slippa höra "rymdskeppsljudet" 330e ger ifrån sig vid låga hastigheter :) | |
|
Har beställt en Mineralvit 320d Xdrive Touring modeller 2022 och har nu fått Bekräftelse att den byggs vecka 28. Beställde den i april. Har haft problem med att halvledarbristen gjort att allt inte går att beställa. Trådlös laddning av mobil samt Driving assistant professional är två saker som inte finns. Valde till HUD istället... Sedan har färgen Silver utgått, vilket känns lite konstigt. Efter ha läst här så la jag även till ljudisolerade rutor och hoppas att det ökar komforten. Skatten har även ökat något till ca 7400 kr, om jag minns rätt. |
|
Buspelle |
Antfarm71: Trevligt! Ändå ganska snabb leverans. Jag fick vänta i nästan 8 månader förra året. Å andra sidan hade inte halvledarbristen givit sig till känna lika uttalat så det gick att beställa vad man ville ha. Lite trist att t ex inte kunna få en så praktisk och enkel sak som trådlös mobilladdning. |
| Grattis till kommande bilen. HUD är väldigt bekvämt, framför allt när man har använder navigationen. Tyckte dock det var lite ovant i början när man tittade åt sidan och såg ett ljus "alldeles framför bilen" i ögonvrån. Fick justera ner ljusstyrkan lite så slutade man reagera på det. Akustikrutorna är också väl spenderade pengar. | |
|
Antfarm71: Grattis till nya kärran! Akustikrutorna och HUD är toppen. Blev det M-Sport eller eller någon av de andra paketen? BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
| Grattis! Just trådlös laddning funkar ändå inge vidare och överhettar telefonen för mig och många andra (Länk Länk. | |
|
Trådlös laddning fungerar utmärkt och är verklgen uppskattat. Sedan kan man alltid googla och hitta några som är missnöjda men det är nog mer troligt relaterat til telefonen. |
|
|
Hej, Tack för alla hälsningar! Detta med M-sport eller inte var ju en följetong. I den modellen Så gick det inte att beställa silverfärg, vilket var mitt önskemål. Och jag är så gammal så jag får det... trots att mina kids säger det är en gubbfärg. Haha. Men nu blev det ju så att även på Sportline så är den färgen borttagen på 2022 årsmodell. HUD var jag tveksam till från början. Men valde till för att ändå få en modern touch på den. Men nu känns det bara bra då många som har den tycker det funkar bra. Trådlös laddning hade jag också önskat! Men bara gilla läget att det inte går. |
|
| Både facket i mittkonsolen och under armstödet är väl tilltaget och har USB-kontakt så det finns gott om plats att ha en laddsladd liggandes undangömt och ladda på traditionellt sett. | |
Buspelle |
Johan M.B: Fast känns lite gammaldags med sladdar och onekligen betydligt enklare att bara slänga in mobilen i facket och få den laddad. Dessutom med bonusen att man får en varning om man försöker glömma den i bilen ;) |
| Jag önskar att det gick att stänga av den trådlösa laddningen så man kan lägga telefonen där utan att den laddar.. med tanke på hur extremt varm telefonen blir lär livstiden på batteriet påverkas markant. | |
|
trådlös laddning ska gå att stänga av med kodning: BDC -> WcaWirelessChargingAblage-> WCA_ENABLE -> aktiv ändras till BDC -> WcaWirelessChargingAblage-> WCA_ENABLE -> nicht_aktiv |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.