AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
54.851

Väntrum BMW G20/G21

Sida 23 av 26
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Blev kontaktat av min säljare idag. Min bil finns hos dom, så det blir leverans troligtvis nästa fredag. Vi skulle prata igen imorgon och bestämma en dag då.
Då blir det mest troligt hämtning av bil på Fredag😀
Bilen finns hos ÅF.

Markus77
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Jag har inbokat hämtning hos ÅF på fredag. Blir en lång vecka :-)
Kunde inte hålla mig, så var och tog en titt på ÅFs uppställningsyta idag.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Härliga tider! Jag hade också smygkikat om jag kunde MA!
Sådär!

Nu har min bil kommit och hämtning sker på tisdag!

Äntligen!!

Buspelle
Thewhip: Härligt! Fin julklapp :)

Om 3 veckor får jag min:
BMW 330e Touring iPerformance Färg
B39 Mineralgrå metallic
Klädsel
KGNL Alcantara / Sensatec kombination Svart med
kontrastsöm i blått Utrustning, paket
7LF
Model M Sport
258 Runflat däck
2NH M Sportbromsar
2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 3MC BMW Individual högglans takreling Shadow
Line
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 481 Sportstolar
493 Förvaringspaket
4UR Ambient interior lighting
508 Park Distance Control (PDC), fram och bak 534 Klimatautomatik
5A1 LED-dimljus
5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Högglans Shadowline
775 Individual Anthracit innertak
Connected
6C3 Connected Package Professional
6NW Bluetooth-förberedelse Professional
samttrådlösladdning av telefon 6U3 BMW Live Cockpit Professional 6WD WiFi hotspot
ZGC

s
Utrustning, fabriksmonterad
248 Eluppvärmd ratt
3AC Dragkrok infällbar
3KA Akustik laminerade främre sidorutor 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 688 Harman Kardon högtalarsystem 6S4 Svensk språkversion
7M9 BMW Individual högglans Shadow Line med utökat innehåll
9QX Preparation for Driver Assistance I
Change in paket 7LF
1PP 19" M Lättmetallfälg Dubbeleker 791 M, Jet Black non-metallic
4KL Interiörlist Aluminium Mesheffect

Läst att man kan låsa upp vissa saker med appar? Ser att jag har 9QX, kan jag lägga till med kodning drive assistance paketet gratis?
Nä. Du kommer inte kunna låsa upp nya funktioner gratis. Förbereder betyder inte att man skickar med all hårdvara.

Buspelle
Jorgen86: När du har VIN-koden skapar du ett konto i Connected Drive och kan därefter logga in och kolla vilka tillägg du kan göra. På min bil var det enbart helljusassistenten som gick att lägga till och allt kostar vanlig ordning pengar.
Visa användare
47
Micke67
330e M-Sport G21 -21. 430i GC -18, såld.
Såg att jag också kunde beställa helljusassistenten och funderar på om det finns någon tidsbegränsning på tillvalet eller följer det bilen så att säga?
En annan fundering, jag kan inte ladda ned instruktionsboken i appen, har fler samma problem? Den säger att instruktionsboken inte är tillgänglig till mitt fordon!?

Mikaelak
Lär inte vara någon tidsbegränsning för att aktivera tillbehör. Det är ju "gratispengar" för BMW.

Jag passade på att köpa heljusassistenten under black friday. Blev billigare än att beställa vid nybeställning.
Visa användare
77
W.D
G21 M340i M Performance -20
G21 330e xDrive M-Sport -24
G87 M2 -24
Börjar närma sig för F31 ersättaren G20 320d xDrive M-Sport, men vet inte ännu exakt datum för leverans. Bilen har fått regnr och ankommit till någon hamn, Halmstad hoppas jag, hehe. Gått otroligt fort för BMW att bygga och skeppa bilen. Gick i produktion förra veckan :)

Färg: 475 Safirsvart metallic
Klädsel: MAPQ Cognac med exklusivsöm i kontrastsöm Svart

- Utrustning, paket -
7LF Model M Sport
258 Runflat däck
2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic
2VL Variabel sportstyrning
430 Automatiskt avbländbar inner och ytter- spegel,elektriskt infällbara
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
481 Sportstolar
493 Förvaringspaket
4UR Ambient interior lighting
534 Klimatautomatik
5A1 LED-dimljus
5AU Driving Assistant Professional
704 M Sportchassi
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Högglans Shadowline
775 Individual Anthracit innertak

- Innovation -
5AC Helljusassistent
5AZ BMW Laserlight
610 Head-Up Display
6C3 Connected Package Professional
6NW Bluetooth-förberedelse Professional samttrådlösladdning av telefon
6U3 BMW Live Cockpit Professional
6U8 BMW Gesture Control
8TR AG styrkod
ZGC Connected

- Winter -
1AG Större bränsletank
248 Eluppvärmd ratt
4HA Eluppvärmt baksäte
536 Kupevärmare med Fjärrkontroll

- Utrustning, fabriksmonterad -
2NH M Sportbromsar
320 Ej modellbeteckning
322 Komfortöppning
3DZ Utan modellbeteckning
3KA Akustik laminerade främre sidorutor
403 Elektrisk glastaklucka
420 Tonade sidorutor bak samt bakruta
4M5 BMW Individual Läderbeklädd Instrument tavla
688 Harman Kardon högtalarsystem
6S4 Svensk språkversion
6WD WiFi hotspot
754 M Bakspoiler
7M9 BMW Individual högglans Shadow Line med utökat innehåll

- Change in paket 7LF -
1PL 19" M Lättmetallfälg dubbeleker 791 Mrunflat
4KC Interiörlist ädelträ - 'Ash grey-brown high-gloss' med dekorlist i Pearl Chrome
5DN Parking Assistant Plus
7US Service Inklusive 3år/40.000 km

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
Jo
48
Johan M. B
G21 320d xDrive M-sport -21
Hej

Ansluter till denna tråd då jag nu väntar på min andra BMW som efterträdare till min F31. Jag är ny användare på forumet men har läst G20-trådarna här för tips och inspiration när det gäller spec. Det blev dyrare och typ dubbelt så många tillval än planerat men jag kommer också att bli nöjdare, tack alla som delat med sig av tips och specar :)

Det blir för min del en G21 320d X-drive
- Alpinvit
- Connected
- M-sport
- Innovation
- Aktiv fartpilot
- Större bränsletank
- Eluppvärmd ratt
- Däckreparationssats
- Ej modellbeteckning
- Akustikrutor
- Kupévärmare
- HiFi-högtalarsystem
- Utökad M högglans shadow line
- Parking assistant
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Ser ut som en utmärkt spec, grattis till beställningen! Vad är det för leveranstid numera?
Visa användare
77
W.D
G87 M2 -24
@Johan M. B: Den ser trevlig ut! Vilken klädsel tog du?

@Joofa: För t.ex. min ovan har det gått 4 veckor från produktion till att bilen kom till Halmstad Hamn och planerad leverans nu i vecka 12 som jag hoppas går i lås, men beställningen och orderbekräftelse gjordes i v.6.
Har handlaren slot:ar lediga i fabriken så går det lite snabbare, men jag hörde förra veckan att leveranstiderna ökat något det senaste.
Jo
48
Johan M. B
Tack Joofa och W.D! Har väl byggt typ 20 bilar i konfigurator, och som sagt läst alla inlägg i denna tråd, innan jag landade i vad som kändes rätt att prioritera. Jag valde standardklädseln för M-sport. Provsatt en demobil med den och tycker absolut den är fin nog för att lägga pengarna på andra kul tillval. Min F31 har helläder men då jag har utomhusparkering är det mest fint när man öppnar dörren, sen är de antingen för kallt eller för varmt när man sätter sig så så länge man undviker att spilla (har ändå mat- och dryckförbud i bilen ;) ) tror jag att jag kommer föredra alcantaran.

Jag fick v 22 som leveranstid, byggvecka 17. Detta under förutsättning att jag lät bli svankstöd eller H&K då bristen på halvledare gör att bilar med dessa tillval hamnar åt sidan med oklar leveranstid.
Brist på grejer lät inget vidare, då min G22 (med planerad byggvecka denna veckan) skall ha både svankstöd och HK ... men jag har inte hört något om omplannering så får hoppas på det bästa.

Alkantara-klädsel har jag också beställt för att jag vill ha det. Min Audi med alcantara har stått sig mycket bättre än skinn (som jag hade i förra Audin. Det blir inte "töj-bubblor" som med skinn och ser ut som nytt efter 7 år och 9000 mil. Jag hoppas att BMW-alcantara står sig lika bra :)
Jo
48
Johan M. B
Håller tummarna för att din bil går klart då om den ska byggas nu. Min hade som sagt byggvecka 17 och det är ju ett tag bort så det kanske var bilarna i den byggveckan som stötte på patrull. Låter lovande utifrån dina erfarenheter av alcantara. Hoppas BMWs är lika bra, men varför skulle den inte vara det ;)
Visa användare
77
W.D
G87 M2 -24
@Johan M. B: Ledsen att jag tog någon av de sista halvledarna p.g.a. H/K i kommande kärran, haha.
Ja, det blev mycket tid i konfiguratorn här också dagligen innan beställning gjordes, men det är en del av charmen att speca ny bil! ;)

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
Jo
48
Johan M. B
Hahaha det är lugnt ;). Funderade på H&K men ville inte riskera att stå utan bil i sommar. Tycker att Hifi i min F31 gör ett godkänt jobb så länge man inte vill spela högt, då är den lite tunn. Din spec är ju fantastiskt fin och komplett W.D så där hade det ju varit synd att utelämna H&K.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.