|
Sida 22 av 26
|
|
|---|---|
| Pratade med min säljare idag. Produktion nästa vecka, och förväntad ankomst till Halmstad vecka 49. Så lite före schemat :-) Hade förväntad leverans i början på Januari. Blir inköp av Vinterhjul imorgon. | |
Buspelle |
Trevligt besked idag om att bilen något tidigare än väntat finns i Stockholm och kan hämtas kommande vecka. En lång väntan gör det extra roligt att hämta ut bilen :) |
|
Planen håller, min bil har DW49 och står just nu i Hamnen i Cuxhaven och inväntar transport till Halmstad. Har chassinummer och kunde således ta reda på regnummer mm. Kan den inte bara komma nu... |
|
|
Hoppas att dom ligger lite före på vecka 46 producerade bilarna med... Då kanske man kan få den i vecka 50 om man har lite tur. Markus77 |
|
| Markus77, min bil hade planerad produktion vecka 46 också, men prata med din åf, han kan se statuskod osv genom BMW:s system. | |
Buspelle |
Kollade hur min bil låg till v 44 med säljaren och då låg den för produktion v 45 och skulle enligt plan landa i Halmstad v 48 och leverans ca 2 veckor efter det, men uppenbarligen har något gått snabbare än planerat eftersom det blir leverans v 48. |
|
Thewip. Jag får kolla med Åf i veckan. Buspelle. Det är ju något sådant man hoppas på att den ska komma typ1-2 veckor tidigare👍 Markus77 |
|
|
Härligt med snabb leverans och när bilarna kommer snabbare än väntat! Ni har något att se fram emot! När jag beställde mig bil så var prognosen produktion i August eller september, dvs leverans i september eller oktober. Döm om min förvåning när min åf fick tag i en produktionsplats i juli. Hämtade sedan bilen i augusti och det har hunnit bli drygt 500 mil nu. En mycket trevlig bil som dessutom är Riktigt komfortabel i vardagen. |
|
|
Min bil blev betydligt snabbare leverans med, fick hämta den redan förra torsdagen. Tror vecka 50 var satt som leverans |
|
| Jag har fortf status 193 och DW Expected 49/12/2020 så jag tror inte jag får min nästa vecka tyvärr :( | |
|
Såg att det skulle lastas av en båt i Halmstad idag och en på Lördag. Markus77 |
|
| Ja precis, men sen ska ju Axess logistics ha den ett tag, sen vill ÅF ha den efter de har fått den nästan en vecka med. | |
Buspelle |
Hämtade ut min bil idag och efter tiotalet mil känns den absolut helgjuten. Fick den levererad med vinterdäck på 796M-fälgarna som tillsammans med safirsvart lack, m-paket och utökad shadow Line skapar en klockren exteriör. interiören är tveklöst minst ett steg upp i premiumskalan jämfört med F31 och I-driven med de dubbla skärmarna känns som en riktig höjdare med ett väldigt enkelt handhavande. Supernöjd så långt. |
| Buspelle, vilken ÅF? | |
Buspelle |
Thewhip: Bilia Segeltorp |
|
Buspelle. Gött att höra att du äntligen fick din bil! och att du är nöjd👍 Det känns som du har haft den absolut längsta lev tiden. Markus77 |
|
|
Stort grattis Buspelle! Jag hoppas innerligt på min nästa vecka! |
|
| Äntligen buspelle! | |
Buspelle |
Tack alla! Onekligen alltid en speciell känsla att hämta ut en ny bil trots att man har gjort de några gånger. För er som väntar kan det kanske ingjutas lite extra hopp. Min bil dök ju trots allt i slutändan upp ett par veckor före förväntad tidpunkt och enligt säljaren berodde detta på att BMW ändrat i definitionerna, där i mitt fall förväntad ankomst till Halmstad v48 istället betydde förväntad ankomst till ÅF. Stämmer detta borde t ex Thewhip kunna påräkna ett samtal från sin ÅF inom kort. |
| Buspelle, jag hoppas att den var på båten Main Highway i tisdags men högst oklart annars måste den nästan komma med båten EMS Highway på lördag men oavsett så verkar det inte som att Axess Logistics i Halmstad behöver bilen så länge? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.