AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
54.845

Väntrum BMW G20/G21

Sida 20 av 26
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Kul MA, det där blir Du nöjd med! Har du funderat något på adaptiva farthållaren? Eller akustikrutor. Två rätt billiga tillval som ger tydlig funktion. Men åter, fin spec och bra med snabb leverans.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
M.A - Vad landar en sån där på?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
DLC, funderar på adaptiv farthållare, men har redan lagt en del mer än jag tänkt från början :-) Hade tänkt mig en begagnat G21 eller G30/G31. Men fick en såpass bra offert, att jag bestämde mig för att gå upp lite. dels för att få en ny bil, men också kunna speca den med dom sakerna jag tyckte var viktiga.
Grelle: 456, 18 % rabatt, vilket känns riktigt bra.
Beställde en 330e touring i januari, fick med bilen i byggvecka 27 (första produktionsveckan). Lev skulle ha skett v34, men nu tack vare återkallandet har jag ingen aning när jag kommer få den. Hoppas varje dag att få meddelande om att det är dags att hämta bilen...
Buspelle
Sorqen: Jobbigt med väntan från januari. Hade din bil producerats v 27 hade du nog redan fått den såvida man inte lagrat upp redan producerade bilar till följd av återkallelsen, vilket verkar mindre troligt. Mer sannolikt att du fått en senare produktionsvecka och fabriken i Munchen har varit stängd mellan 23/7-7/9 så du kanske har produktion nu i september. Kolla med säljaren.

Jag fick själv produktionsvecka 27 i från början, vilket sedan har förskjutits mer och mer i omgångar och nu är det vecka 45, vilket lär betyda leverans första halvan av december. Trist.
Bilen är byggd och levererad till Sverige enligt plan. Det kom en semester mellan lev till Sverige och lev till mig. Jag har redan fått både regnr och VIN. Min leverans och info om problemet sammanföll tyvärr i tid. Är så otroligt sugen på att få bilen NU!!
Trist att få vänta till december!
Buspelle
Sorqen: Men om bilen byggdes v 27 och har levererats till Halmstad enligt plan så borde du ha kunnat få den i första halvan av augusti, så det måste rimligen vara så att säljaren nu har tillgång till bilen och kan leverera omgående.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Men handlar det inte om batteridefekten som drabbat ett antal fordon? Och det är anledningen till att handlaren håller på bilen?
Exakt, handlaren håller på bilen pga pågående kampanj. Planen är väl att alla bilar till Sverige ska vara genomgångna innan september slutar. Dock vet man ju inte hur lång tid det tar om åtgärd krävs
Fi
95
Fiskk
BSM 330e touring M-sport
Ingen som fått bil levererad och kan bjuda på lite bilder mm! har fått prellev v46 så man sitter ju o biter naglar och blir helt tossig på väntandet.. dyker upp fler och fler med ute på vägarna ser jag, även 330e tourings.
Ma
7
Maskukert
325d Touring -08
Min prellev är till V.45 fortfarande. Börjar bli otålig jag med :)

330e Touring, Mineralgrå, kommer antagligen levereras med vintersulorna på som då är Jet Black 796m 18" fälgar :)
Man tycker ju BMW kunde vara lite mer tydliga iaf till de som beställt en bil. Beställde en 330e touring i början av juni med leverans om 2 veckor. Säljaren skulle höra av sig om den "inte byggdes enligt plan". Har inte hört något och inge svar på mail eller telefon.
Ser iaf fram emot en Portimau Blå M-sport när det är dags : )
Buspelle
PHL: Om du beställde bilen i början av juni - för över tre månader sedan - med löfte om leverans efter två veckor och ingen svarar på mail eller telefon, så hade jag nog tagit en tur till bilfirman för att kolla läget.
Alltså, leverans om 2 veckor från nu. V41 : )
Buspelle
PHL: :) Anade det men det är ju konstigt att du inte får kontakt med firman...
Beställning i början av juni med leverans V41 är riktigt bra om det håller och positivt för oss andra som väntar. Det tyder i så fall på att leveranserna rullar på som de ska (vilket de väl ska göra nu?).
Ja, om det håller. Fortfarande radiotystnad så jag har inga större förhoppningar. Lägger upp om det händer något
pr
16
pr0bz
325i -91
Jobbigt för oss som företagsleasar nu.
Ingen förmånspremie from nästa år, samt en höjning på 25% på förmånsvärdet.
Gör att min 330e blir 1100 dyrare Netto i månaden 😐...
Har äntligen fått min bil. I torsdags i förra veckan så jag har haft helgen på mig att känna lite på bilen. Måste säga att jag hittills är väldigt nöjd. Så till alla som fortfarande väntar, håll ut den kommer snart!!
Sorqen du beställde i januari (antar du menar att du betalde in lite pengar?) när specade du bilen dvs skapade definitiva beställningen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.