AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
54.856

Väntrum BMW G20/G21

Sida 19 av 26
330e touring beställd i maj och fått produktion vecka 40 med leverans ca fem veckor senare. Återstår att se om det håller..
Fi
95
Fiskk
BSM 330e touring M-sport
Müllwiser,

fick du precis den infon? jag har väntat sedan 1/7 med proddatum mm.. känns som man ligger lite längre fram då.
Jag fick den informationen förra veckan men med tanke på att osäkerheten kring problemet med batteriet blir jag inte förvånad om det ändras.

Av det man läst tidigare här verkar det dessutom vara lite av ett lotteri. Kanske beror det en del på vilken handlare man beställt ifrån och vad de har för eventuell allokering i produktionen framåt?
Lev.tid beror säkert på i vilken omfattning handlaren har reserverat produktionsplatser i förväg.

Fiskk...jag beställd en dag innan dig och har inte hört något överhuvudtaget kring produktionstid.

Just nu hoppas jag bara att jag får den innan årskiftet.

(Leveransen av laddaren gick betyligt snabbare :-))
Fi
95
Fiskk
BSM 330e touring M-sport
Ska3, ja det lutar ju åt lite senare leverans tyvärr. hoppas också innan årsskiftet.
Spännande!

Jag misstänker att touringen överlagvhar längre leveranstid än sedanen. Men ni har alltså inte fått någon kobkret siffra på vad leveransstoppet innebär?

Fiskk...blir det efter årsskiftet så blir man liiiite orolig för hur bonus/malusystemet ser ut då.
Fi
95
Fiskk
BSM 330e touring M-sport
Ska3, ja bra fråga. jag vet inte hur de påverkar mig direkt som bruttolöneleasar via jobb.. jag vet inte.
Fick mailet där man försöker sälja till fler tillval "innan beställningen till nästa steg i produktionsplaneringen"...någon som har uppfattning om hur lång tid dessa mail kommer innan verklig produktion?
Buspelle
Ska3: Vill minnas att det finns info om detta i denna tråd och att det är ett par veckor innan produktion som förfrågan skickas ut. Stämmer det ligger du bra till.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag fick mitt mail 3 dagar efter jag beställt och ungefär en månad innan bilen producerades.
Tack DLC...då tänds hoppet om leverans inom rimlig tid.

Ma
7
Maskukert
325d Touring -08
Ska3, jag fick mitt i Juni, fått ett osäkert preliminärt datum till V.45
Känns som produktionen är rimligt närma med tecken på att jag hade 5 dagar på mig att ändra specen...
Fi
95
Fiskk
BSM 330e touring M-sport
Fick ett preldatum för leverans nu av säljaren, vecka 46. beställt 1/7.
Då verkar det onekligen som om vi kommer få våra bilar på rätt sida årskiftet.

Känns bra med tanke på att man inte vet vad som händer med Bonus/malus-systemet.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Har idag signerat kontraktet, och beställningen gått iväg.
320d Touring M Sport
Vit med svart alcantara/sensatec inredning
Panorama
Hifi
Dragkrok
Stor tank
Parking asist
Utökad Shadowline
Adaptiva led
Helljus assistent
Vårmare
Tonade sidorutor
19 tum Style 793
Fine wood Ashgrey/Brown highgloss trä
Eluppvärmd ratt

Leverans v52/v1 enligt säljare
Privat köp
Buspelle
M.A.: Grattis! Låter som en hyggligt snabb leverans. Förefaller annars nästan som om man prioriterar laddhybrider, kanske för att fylla sin kvot enligt EU-reglerna.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Buspelle, tack. Tror att jag fick en plats som handlaren redan hade reserverat.
Passar rätt så bra. Då jag ska lämna tillbaka min Privatleasing 320d F31 i slutet på Januari. Men känns som det blir en lång väntan :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.