|
Sida 18 av 26
|
|
|---|---|
|
Skönt om du slipper återkallning...men detta motsäger det. Hur man skulle kunna vet att vissa bilar inte påverkas utan inspektion är underligt. Länk Om du påverkas kommer du få en kallelse ifrån BMW centralt. |
|
| Jag hade en bokad verkstadstid för en barnsjukdom på nya modellen idag, frågade då men det fanns ingen åtgärd att göra gällande batteriet och jag fick bara invänta info om det kommer någon. | |
| Tycker också att det låter underligt, vet inte riktigt hur man ska ställa sig kring detta. ÅF knappade in reg.numret och sa att det inte var några problem. Ska man avvakta med att ladda bilen ändå ? | |
| Mailade precis min ÅF för besked, varit knäpptyst trots att de skulle återkomma denna vecka. Visserligen 'bara' Torsdag, men har en 'bad feeling about this...' | |
|
Anders Tegnell, be ÅF att skriftligt säga att det inte är några problem. Då kanske de blir lite mer osäkra och inte lika snabba att säga "inga problem". Är informationen färsk är det inte säkert att systemet de sökte i är uppdaterat. |
|
|
Återförsäljare kan naturligtvis inte lova något. Det han har sagt är att det inte står någon registrerad återkallning på bilen...sen att man kan tycka att han borde vara medveten om situationen är en annan fråga. Vad skulle ett skriftligt dokument vara värt? Information kommer säkert ifrån BMW centralt inom kort. |
|
|
Ska3, när ÅF inte vill ge det skriftliga dokumentet så inser han att den info han får från ÅF inte är någon garanti utan endast ett bevis på att de inte fått infon. Han vet ju inte hur han ska ställa sig till detta. Om ÅF skulle garantera att det inte är några som helst problem att ladda så är det ett bra dokument om det skulle bli problem när kostnader ska hanteras vid en eventuell olycka. |
|
|
Naturligtvis kommer ingen ÅF skriva den typen av dokument. Vad ska det innehåll typ "Bilen behöver inte återkallas det garanterar jag"... Brukar du skriva den typen av dokument och lämna ifrån dig? Inte riktigt va? |
|
| Alen4...vilken typ av "barnsjukdomar" har du råkat ut för? | |
|
Ska3, det handlar inte om att få ett stämplat dokument som säger: [Om något går fel så är det ÅF's ansvar] Men om kunden frågar: "Omfattas min bil av den här åtgärden" och får svaret "Nej, det gör den inte". Då kan det vara bra att ställa samma fråga i mailform och se om man får samma svar. Anders Tegnells fundering ligger sannolikt i att han ställt frågan till sin säljare hos ÅF och fått svaret att hans bil inte omfattas, samtidigt så läser han här att säljaren sannolikt inte kan veta det och gett ett svar han inte ska fästa så stor vikt vid. Men Anders har säkert förtroende för sin säljare som han träffat i verkligheten till skillnad från anonyma människor på ett forum och står nu med två olika källor av information som krockar och han behöver göra en bedömning om vilken han tillskriver högst sanningshalt till. Då är mitt förslag att pressa säljaren lite lätt och be att ge samma svar skriftligt. När säljaren inte gör det så inser Anders att säljaren kanske gav sitt muntliga svar lite väl lättvindigt för han är inte ett dugg intresserad av att lämna någon form av bevis på sitt svar och då inser Anders att säljarens ord i frågan inte vägde så tungt. Då kanske han gör tryggast i att vänta med att ladda sin bil, trots att säljaren sagt att det skulle gå bra. Jag svarar skriftligt på flera frågor från kunder. "Tål produkt X denna belastning? - - Ja, det gör den." "Tål produkt Y denna belastning? - Kanske det, men inte jag kan garantera då de inte är rekommendera för eller byggd för det." |
|
|
Svaret Anders har fått är säkert typ "Nej, det finns ingen återkastning på din bil". Vilket säkert är helt sant. Att det troligtvis kommer en återkallelse är en annan sak. Säljaren kan bara agera utifrån den infon han har tillgänglig. |
|
Buspelle |
Verkar pågå någon typ av uppdatering i konfigureringssystemen. Har begärt en liten ändring i beställningen men säljaren har under flera dagar inte kunnat göra denna och hänvisar till att uppdatering pågår. Låter allmänt som det är lite rörigt både vad gäller beställningar, konfigurationer, återkallelser, stopp i produktionen et c. |
|
Ska3: Backspegelglaset på förarsidan studsar runt så man får epilepsianfall när man tittar i det, jag var tydligen inte den första med denna åtgärd. 3 av 4 dörrhandtag har spruckit på undersidan precis där led lampan är infäst. |
|
| Om det är kända fel så kan man hoppas på att det är åtgärdat på modellår 2021. | |
|
Uppföljning! Idag hämtade jag ut bilen jag beställde i Januari. Fullt utrustad M340 förutom taklucka och runflat. Imponerad av hur tyst bilen går, HUD och de nya aktiva körassistenterna är ju roliga. Hyfsat ljud i stereon men inte fantastiskt. Vi gjorde faktiskt om avtalet till 0kr i första förhöjd (se tidigare diskussioner). Känns bra att vara likvid i dessa osäkra tider. |
|
| Kul Campari! Blev det en Sedan eller touring? Håller med om HUD, oväntat bra och särskilt om man använder nav. Kan även hålla med om ljudet med HK, bra men inget större lyft mot förra generationen. | |
| Det blev en Touring, safirsvart. Först tänkte jag skaffa en M3 men förnuftet vann, och nu ser det ju ut som vi kan byta till en M3 Touring om ett par år. Jippi! | |
| Kul! Exakt 😁. Framtiden är säkrad! | |
|
Hej! Jag har en 330e sedan beställd I mitten av juni som tjänstebil. Har försökt läsa mig till vad återkallning + produktionsstopp bör innebära för leveranstid utan resultat. Ni som har beställt 330e men inte fått lev, vad har ni fått för besked? |
|
| Jag beställde mig 330e Touring den 17:e April, har fått preliminär leverans v.45 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.