|
Sida 17 av 26
|
|
|---|---|
|
riktigt sura nyheter... beställde 1/7 och har inte fått proddatum satt ännu(gjort ändringar i efterhand som inte skulle påverka tiden enligt säljaren dock). lär man väl inte få denna iår då då.. |
|
| Jag tolkar av det Vi bilägare skriver som att man stoppat leveranserna av redan tillverkade bilar. Det behöver väl inte betyda att man stoppat produktionen? | |
| jag hoppas naturligtvis inte att de stoppat produktionen! är bara otålig.. | |
| Produktionen av hybrider är stoppad tills vidare...(hoppas det blir kortvarigt). | |
| Undersökningen i verkstaden av ev. felande batteri tar bara 30 minuter...men om det är fel så tar det tid.... | |
| Segt! Då får vi hoppas att de får fart på den inom kort. Hade räknat med att köra med sommardäck en liten stund i alla fall men det kanske blir dubb på direkten då :/. | |
| Skrev till min säljare och han menade att prod i nuläget fortsätter som vanligt och att återförsäljarna får kontrollera/åtgärda felet på plats. Återkommer om de påverkar leveranstid.. | |
|
Tack för glada tillrop och gratulationer! Är mycket nöjd med kombinationen av färg, fälgar och lister. Laserljusen blev grädden på moset. Vad gäller motorn är den nästan över förväntan. Riktigt härligt bottendrag och den känns aldrig orkeslös. Visst kommer jag sakna att varva ur B58:an, men då jag kör 90% motorväg överlever jag nog det... :-) |
|
| @Skumtomte...är den Oxide Grey? Väldigt snygg! | |
|
Buspelle: Det är en 2021, producerad i juli. Skumtomte: Jätte fin färg! Grattis. Körde stockholm-göteborg i 130km/h på 110-120 vägar och snittade 0,64 l/mil tillbaka vägen samma hastighet snittade 0,6 l/mil Är en 330i xdrive (18 tum) och motorn är inte ens inkörd. Väldigt imponerad av förbrukningen! BMW "när du älskar att köra" |
|
|
@Ska3: Yes, det stämmer bra! Bara sett en enstaka i samma färg i trafik sedan nya trean lanserades, så jag var allt lite nervös inför leveransen, men är jättenöjd med valet. I solljus är den otroligt klar och "lysande", medan den i skugga blir mer åt det gråa eller mörkare hållet. |
|
Buspelle |
Malleru: Intressant info. Vi beställde likadana bilar nästan samtidigt - jag dock en vecka tidigare - och du får din i mitten av augusti och jag ska - förhoppningsvis - få min i mitten av december. Något måste vara fundamentalt fel. |
|
Buspelle: Din säljare kunde nog inte få en produktion plats i juli. Det var lite touch and go för mig. Säljaren sa att det inte är garanterat att jag får produktions plats i juli utan man får ansöka och se. Hon hörde av sig några dagar efter beställning och kunde då bekräfta en plats. Om jag ska spekulera vilt så har det också med vem man har som säljare. Min var snabb med allt och återkopplade alltid snabbt under hela processen. Sen har väl fabriken stängt under augusti för ombyggnation vilket försenar en del. Min säljare sa först att leverans sker i september men min bil var redan leveransklar 7 augusti men hämtades ut av mig 14 augusti. Hoppas din bil blir klar tidigare än december. Dem kanske kan slänga på vinterdäck eller annat som kompensation om dem är schyssta. BMW "när du älskar att köra" |
|
|
Jag hade också tur och hade en allert ÅF. Tanken var att söka till augusti men de lyckades ordna juli även för mig. Att bjuda på en uppsättning vinterhjul vore en lämplig kompensation. Då skulle jag som kund känna att jag fick något ordentligt samtidigt som ÅF bara behöver betala nettot (det är mer värt för kunden än det kostar ÅF). För övrigt så lämnar jag väntrummet idag 🤩 |
|
|
Om säljaren inte lovat en specifik leveransdag så är intresset att lämna kompensation noll... Visst hade det varit fint att få vinterhjul för 20' på köpet men står det inget i avtalet är det bara att glömma. |
|
Buspelle |
Malleru/DLC: Fick liknande besked från min säljare om att man försökte ordna juliproduktion men det blev till slut september med lev i oktober. Det var visserligen sämre än vad som först framskymtat men ändå ok. Problemet nu är att bilen är "utknuffad" ur septemberproduktionen och istället hamnat i slutet av november. Ska3/DLC/Malleru: Har redan köpt vinterdäck för 20´i ursprungliga beställningen men försöker få en uppgradering till 18" som kompensation. Vi får se hur det går. Avtalsmässigt finns en hel del man skulle kunna trassla med men en enskild ÅF lär aldrig kunna göra något åt BMWs produktion så enda vägen är nog att försöka få någon typ av kompensation. |
|
Ringde igår till den åf som sålde bilen ang den återkallelse jag läste om. Serviceavdelningen visste inte mer än mig utan hänvisade till att invänta ett brev från generalagenten. Det som verkar lätt oroväckande är då att man tydligt kan söka sig till på nätet att BMW i Tyskland gick ut och bad alla användare att sluta ladda samt bara köra på förbränningsmotorn. För en stund sedan när jag gick in på appen står det laddning inaktiv, det har aldrig hänt tidigare och min misstanke är att BMW har stängt av laddningsfunktionen via remotestyrning. Är det någon annan här med en 330e som fått samma fenomen? |
|
| Hämtade ut min BMW 330e Touring den 6/8 och har inte hört något från ÅF. Har laddat varje dag och har inte haft några problem så här långt. ÅF borde ju höra av sig om det skulle vara några batterirelaterade problem. I annat fall så är det fruktansvärt uselt och sista gången jag kör BMW. | |
|
Eftersom din bil lär vara producerad mellan 13 mars till 6 augusti 2020 så omfattas den av återkallandet. Tar så klart lite tid att sammanställa info och återkalla berörda fordon. Men du gör nog klokt i att inte ladda batteriet...väldigt tråkigt om det kortsluts... |
|
| Pratade med min ÅF nu och de sa att min bil inte hade några defekter, verkar bara ha drabbat några enstaka kunder i Sverige. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.