|
Sida 16 av 26
|
|
|---|---|
| Tråkigt att höra. Den där omställningen av fabriken ställde till det.. När är prognosen nu? Oktober eller ännu värre? | |
Buspelle |
DLC: Det var oktober innan, nu december. Undrar om det har så mycket med omställningen av fabriken att göra, den har varit planerad sedan länge. Och nedsänkningarna p g a Corona är ju historia och påverkan på produktionen borde vara väl känd. Men det är väl bara att se tiden an. |
| Så pass alltså. Jo, de borde ju ha planerat och tagit höjd för omställningen. Undrar vad orsaken är då? Väldigt god försäljning, eller annat? Det är nästan så man kan be om januari och få en "äkta" 2021, men det spelar förstås mindre roll i långa loppet. | |
Buspelle |
DLC: Man vet inte, det kanske blir januari innan det är klart. Hoppas dock att december håller. Man hänvisar till ökad försäljning och kapacitetsbrist i fabriker världen över till följd av permitteringar och annat i efterdyningarna av Corona. Men det låter ärligt talat ganska svävande. |
| Kan nog ligga sanning i det. Kanske också viss komponentbrist. Eller så är det i kombination med en kvotfråga där Sverige dragit en nitlott. Tråkigt hur som helst. När beställde du? Var det inte i samma veva som jag? | |
Buspelle |
DLC: Beställde i maj så det blir sisådär 7 månaders leveranstid. Överlever väl det men det förrycker ens egen planering vilket är mindre bra. |
| Då var det till och med innan mig. Svårt att förstå BMW kösystem.. | |
Buspelle |
DLC: 340 kanske prioriteras i kvotsystemet. Blir spännande att se vad beställningar som görs nu på höstkanten får för tider. |
|
Ni som beställt hybrid eller elbilar, får nog vänta lite längre. BMW har stoppat produktionen, vilket betyder längre leveranstider. Ngt problem med batterier var det visst. De som har köpt sin bil mellan vissa produktionsdatum, får tvärr inte använda laddningen till sina bilar. Enl BMW så har det inte hänt några olyckor, utan de själva som upptäckt felet. |
|
|
Beställde min 27 maj och hämtade ut 14 augusti. 330i Xdrive. Buspelle du har nog haft oflyt, kolla ifall du kan få kompensering för besväret. BMW "när du älskar att köra" |
|
Buspelle |
Malleru: Det verkar vara rena lotteriet och känns onekligen som om man dragit nitlotten. Diskuterar någon typ av kompensation men det kärvar. Är din bil modellår 2020 eller 2021? |
|
Trist med förseningar, men jag kan lyckligtvis rapportera att jag hämtat ut min bil idag, en 330d xDrive. Första intrycket kan summeras väldigt kort; en fantastisk bil! Ett par närgångna bilder som visar kulören relativt bra: Länk Länk |
|
|
Buspelle, Jfr med Malleru så låter det skumt. Ni har förvisso touring vs sedan men ändå. Skumtomte, stort grattis. Otroligt läcker i den lacken! Misstänker att drivlinan känns rätt fin också! ☺️ |
|
Buspelle |
Skumtomte: Läcker! Blir en fin brytning mellan svarta karosseridelar, hjul m m och den lacken. |
| Du gjorde ett bra val med Oxide Gray, väldigt fin färg. Synd bara att den är så förbannat dyr. | |
| Skumtomte. Grattis till en jävligt snygg bil. Diesel 6:a är alltid mumma. | |
|
Fick här om veckan bekräftelse på att hämta min beställda 330e Touring som beställdes i Februari. Samma dag som jag skulle hämta dem ringer de och säger att inga bilar (tror hybrider) får lämna återförsäljare innan en ny mjukvaruuppdatering är gjord. Någon som har någon mer infor på detta? Får ingen av BMW... |
|
|
@Zedsdead73 läs på ex vibilagare.se Länk De är inget mjukvaruproblem utan hårdvarufel. Produktionen stoppad. |
|
|
Nu undrar man hur lång förseningen blir på 330e....känns som om väntan kommer blir lång. Säkert väldigt svårt att få någon kompensation om man inte blivit lovad en viss leveransdag. Sist jag väntade länge och frågade om kompensation fick jag svaret "du har rätt att avbeställa". |
|
|
@Ska3 Tack! Då misstänker jag att de ska gå igenom felande delen av batteriet i verkstaden innan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.