|
Sida 14 av 26
|
|
|---|---|
| DLC, jo tack... :) | |
| Daagis, det beror på var i landet man bor.. Man får original gratis i 2 veckor oavsett var man är, sen finns det vissa bolag som i vissa landskap erbjuder 6 månader fritt men det gäller inte per automatik när bilen ska ägas i region Stockholm.. Saken är under diskussion med bolaget som är generösa på vissa platser. Får se var det landar.. | |
|
Imorgon är det dags för leverans, bytte även upp mig till 18" 796M svarta vinterdäcken. 330i x-drive Touring. Glaciärvit metallic Tonade rutor Model M Sport Connected Comfort Pack Winter Dragkrok infällbar Parking Assistant Preparation for Driver Assistance Nu kan man nästan ta på det! |
|
| Mocha-skinn med svart kontrastsöm. | |
| Härligt! Du får posta om din upplevelse imorgon! | |
| OK, kände inte till att det var olika på olika orter. | |
Buspelle |
Drencrom: Härligt! Man blir lite avis när man har ett par månader kvar... Funderar också över uppgradering av vinterdäcken till 796M. Fick du någon vettig deal på dessa? |
| Buspelle: 29' får jag betala med dubb, värt med tanke på att 17" går på 21'. Gick inte in för någon prispress på vinterdäcken. | |
Buspelle |
Drencrom: Håller med om att det är värt en slant att få 18" istället för 17". Har tvekat inför svarta fälgar på svart bil men tror jag vant mig vid tanken. Sedan går det mot höst och då brukar de ju köra kampanjer på vinterdäck och skicka med dem mer eller mindre gratis. Och min bil kommer väl snudd på behöva levereras med vinterdäck... |
|
Ändrade min offert igen nu :D förhoppningsvis sista gången.. dumpade drive assist pro mot lite annat.. Håller med om senaste posterna ang vinterhjul mm.. men jag får va en tönt med 17" ;) de funkar på min A6a nu så de kan ju inte bli värre på en 3-serie.. pris efter rabatt 509300:- kalkylen kommer hamna på 5700:- bruttoavdrag.. Specifikation Pris inkl. moms BMW 330e Touring iPerformance Connected Färg 475 Safirsvart metallic 10 000 Klädsel KGNL Alcantara/Sensatec combination Black/contrast stitching Blue (BK) Utrustning, paket 7LF Model M Sport 24 000 258 Runflat däck 2NH M Sportbromsar 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 3MC BMW Individual högglans takreling Shadow Line 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4KK Interiörlist Aluminium Tetragon 4UR Ambient interior lighting 534 Klimatautomatik 5A1 LED-dimljus 5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go 4 500 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZGC Connected 6C3 Connected Package Professional 6NW Bluetooth-förberedelse Professional samttrådlösladdning av telefon 6U3 BMW Live Cockpit Professional 6WD WiFi hotspot Utrustning, fabriksmonterad 248 Eluppvärmd ratt 2 600 3KA Akustik laminerade främre sidorutor 2 100 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 4 100 430 Automatiskt avbländbar inner och ytterspegel,elektriskt infällbara 3 100 488 Svankstöd 2 600 5A4 LED-strålkastare m utökad funktion 10 000 688 Harman Kardon högtalarsystem 9 100 6S4 Svensk språkversion 7M9 BMW Individual högglans Shadow Line med utökat innehåll 2 300 9QX Preparation for Driver Assistance I Change in paket 7LF 1PL 19" M Lättmetallfälg dubbeleker 791 M runflat 7 400 5DM Parking Assistant 4 600 Utrustning, eftermonterad V6 G20/G21 Vinterhjul på alufälg 17" 20 900 IP1 Interiörpaket 1 900 |
|
| Fiskk: Fin bil och bra pris tycker jag, vad gick rabatten på då? 12% totalt? Ända jag skulle lägga till personligen är xdrive och dragkrok, förutom är jag på din linje med utrustningen. | |
|
8500rpm, ja den kommer bli fin! bilen är beställd redan sen innan, men ej fått prod-datum än. så detta är en ändring bara. x-drive hade varit skönt, men jag kör i skåne så det borde vara OK iaf :) dragkrok behöver jag 1 gång varannat år så då lånar jag syrrans bil eller så. inte värt för mig! lägger med rabattraderna här så kan du räkna själv ;) Grundpris 597 100 Ramavtalsrabatt Model -71 778 Ramavtalsrabatt Options -8 736 ASB Bonus - XXXXX XXXXXXX AB -5 938 Övrig Rabatt - 1 273 Total rabatt/prisreduktion - 87 724 |
|
|
Fiskk: Tack! Uppskattat. Verkar vara in-line med vad man brukar få då när säljaren verkligen vill sälja en bil. Det är helt galet, en gång när jag var i gång att köpa en Audi S4 så gav säljaren (I Sotockholm) 1% rabatt :) hahah... gissar att han inte ville sälja till mig, köpte senare en annan S4 (från Skåne faktiskt) med ca 11% rabatt. Har upplevt samma med BMW, rabatten varjerar 3-13% beroende om säljaren vill sälja eller inte skulle orka med en kund till. Det sägs att det är svårt att få över 7-8%, men jag har upplevt att de säljare som verkligen vill sälja de hittar olika tricks för att få ner priset och få till en affär. Lycka till med fin bil! |
|
|
8500rpm, tack! jo jag ser sjukt mycket fram emot att byta! Rabatten har vi ju via avtal på jobb(stort svenskt företag, där vårt bolag ingår i koncernen). Det ända jag nog kan ta cred för själv är dedär 1273:- som han la till efter visst tjat.. avrundade neråt på första offerten. sen hängde den med nu med som tur var.. även om de gör mindre skillnad. |
|
|
Fiskk, bra pris och spec. Det där blir du nöjd med! Xdrive i Skåne kommer du inte sakna så mycket. Bilen blir lite livligare på RWD, både på gott och ont! 8500, vi har liknande bild! Det går att göra en bra deal inom rimliga gränser om säljaren vill sälja. Jag gjorde på skoj en koll på vad ja fått för rabatter genom åren för alla nybilsköp privat. Samtliga har landat på 10 % +- någon tiondel. Får man 10 % privat så får man vara nöjd. Sen går det förstås att få mer om det är kampanj men då är det redan rabatt från början och man kan räkna på olika sätt. Hur går dina tankar kring en G20/21? Och så väntar vi på drencoms leveransupplevelse ! |
|
|
DLC, precis, känner så med gällande x-drive. den får gärna vara livligare :) ser fram emot lite bilder mm från @drencoms! |
|
| Just livlighet eller lite lös bakvagn samt lätt att byta kurs med gör mycket för körkänslan. Min gamla 335:a var riktigt trevlig med RWD och en 330e som är motorsvagare kan mycket väl vara som roligast utan 4wd. Ska bli spännande att se hur nya bilen känns vid lite mer attack. Så klart med stabil tack vare 4wd men man tappar nog lite nerv mot min gamla bil på gott och ont. Dock skönt att ta sig iväg från stillastående vintertid utan att stå och svarva.. | |
|
Fiskk Ser att du beställt 17" vinterhjul till din nya bil. Är det ok med M sportbromsar, trodde att det måste vara 18" då. |
|
|
Ska köra 50 mil imorgon på 50/70/90/110/120 vägar, återkommer med en mer utförlig recension efter det! Kan dock redan nu säga att den är över förväntan på alla plan! |
|
| Bästa anledningen till att inte posta här, du är ute och kör med bilen som levererar! 😄 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.