|
|
|
|---|---|
|
Hittade detta kit som jag tänkte testa Länk Men funderar lite på om 2000 papper verkligen är tillräckligt fint som avslutning på våtslipen? Sista steget med polish kanske klarar det utan problem? Är man inte nöjd med 2000 papper så är de väl ingen stor grej att köpa ett ark med 2500 eller 3000 och klippa till. | |
|
De kit jag sett tidigare har alltid någon form av "polish" som sista steg innan UV-skyddslacken läggs på. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...insåg att jag missförstod frågan... Jag tror kitet är framtaget att fungera - när man kör polish med maskin på strålkastarglasen brukar polish bita på rätt grova repor. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Återkom med resultat. Om det funkar, känns det klart prisvärt... | |
| Överväg att plocka bort strålkastarna för att komma åt överallt, utan att riskera att repa lacken. Har gjort det på E39 och E60 och det är förvånansvärt enkelt. Fyra skruv och några kablar. | |
| Är man orolig att repa lacken runt om men inte orkar ta bort strålkastarna så kan man alltid använda blästertejp att maskera med, det fungerar kanon. | |
|
Återkommer med resultat. Får se hur fort jag får tid. Kommer även ha tillgång till 3000 papper i fall att. Kommer inte plocka bort strålkastarna, utan kommer maskera rätt rejält i stället. Enligt rekommendation kommer de bli dubbla lager närmast strålkastaren då de är lätt att skära igenom där. |
|
|
Till förra E46an köpte jag ett lerkit för 4-500 kr till strålkastarglasen av något känt märke och jag blev mycket missnöjd - såg ingen större skillnad. Det slutade med att jag köpte nya lyktglas - på e46 touringe bytte man glasen (i plast) separat från insatserna som fick sitta kvar. Men leran var pengar rakt i sjön för mig. Kanske var skadorna för djupa eller så var det handhavandefel från min sida men jag gjorde som det stod, så troligen för djupa skador i plastglaset... /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Funkar bra provade nyss. Kommer dock köpa en förpackning till Till semestern och kommer då att ta bort hela lyckan o göra om.. |
|
|
Tyvärr så tänkte jag inte efter på o ta bilder före o efter så jag gjorde dimljusen oxo för o visa skillnaden.. Före Länk Efter Länk |
|
|
Så här blev huvudlycktan men de e ju svårt för er o veta hur den såg ut innan men den såg nästan ut som dimljuset Länk |
|
|
Körde du med kitet från Xenonhuset i länken? Använde du borrmaskin med batteri eller typ vinkelslip som i videon? Ser mycket bra ut, dags för mig att göra strålkastarna. 24k mil sätter sina spår... |
|
| Ja med kittet i länken.. Skruvdragare använde ja fäster passade inte på vinkelslipen.. | |
|
Kan också intyga att kittet fungerar bra. Körde med skruvdragare. Men beroende på hur strålkastaren ser ut kan det vara svårt att komma åt med den plattan som medföljer på vissa ställen. Där körde jag förhand med gott resultat. Sett till vad kittet kostar och vad man får med så är det köpvärt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.