|
|
|
|---|---|
|
Precis beställt nya däck och måste då fixa till mina fälgar 19" M sport 351, gjorde en lite DIY video :-) Länk=> | |
| Snyggt! Varför lackade du om dom, slitna? | |
|
@ferlin => tackar :), kommer snart lägga upp en film där jag behandlat dem med Meguiars Paint Protect funka bra även på fälg :). Jo, tidigare ägaren av bilen hade varit oförsiktig. Frågade ett proffs/företag förra gången jag bytte till vinter däck dvs 2 säsonger sedan. De ville ha ca 7000:- för att göra det. Tänkte äsch jag gör ett försök själv för ca 500:- + egen terapitid. Sen klart blir inte alls lika bra och framförallt hållbart som när ett proffs görs det men fördelen är att om jag själv skrapar till en fälg bara slipa lite, ev spackel sedan slipa, och bara spraya på punktvis :) |
|
|
Vad har du använt för spackel? Fäster det bra och sitter kvar? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| @325cabrio => stålplast, tvåkomponents polyesterspackel, skall vara väldigt värme- och vibrationstålig. Men detta använde jag bara på de djupa skadorna de små räckte att slipa jämnt med typ P1500 sandpapper så täckte primern det tillräckligt för att inte synas för mycket. | |
|
Alltså typ "plastic padding" eller någon av dess kusiner från annat märke. Något du kan rekommendera som fäster bra på alu-fälg? Såg att du använde Hagmans sprayer och de har ju även plastmetall - var det Hagmans spackel också? /Patrik, som funderar på att fylla i ett skrap på vinter fälg, /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Grundregeln jag brukar gå efter är 400 grit papper innan primer, 800 grit innan färg, 1200 våtslip innan klarlack och sen kan man gå på med 2000 grit på klarlacken. Allt för att de olika lagren ska fästa ordentligt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.