|
|
|
|---|---|
|
Minsta lilla knöl i vägen så känner man det i hela bilen. Det är ingen M-sport, utan en standard. Jag har ju förmodligen dåliga dämpare fram. Men är det något annat jag bör bekymra mig för? Eller byter dämparna och hoppas på det bästa? | |
| Det kan ju vara någon bussning som är helt kass också | |
| Precis. Men det är kollat på verkstad när man undersökte varför bilen vandrar på vägen. Alla bussningar satt tight | |
| hjullager låter som en möjlighet också om den vandrar på vägen. Inte alltid så lätt att upptäcka även om någon drar i hjulet. | |
|
Vad är det för däck? Dimenion, typ (vanliga däck eller run-flat-däck) och fabrikat? Är det originalfälgar med rätt inpressningsmått, eller eftermarknadsfälgar med annat ET-mått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inte helt ovanligt att luftfjädringen hamnar i "transportmode". Kan ske om man varit inne i den ECU:n med fel program. Möjligen också om batterispänningen sjunkit vid något tillfälle. Hände mig på min e61 som betedde sig mycket konstigt på vägen då. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Transportmode? Hmm.. Dum fråga kanske men hur vet man de och vad gör man åt de? | |
|
Ja. Hur vet man det? Jag har inte luftfjädring fram på min. Men det kanske inte är fram som problemet är. |
|
|
Man får gå in med lämpligt diagnosverktyg och kolla helt enkelt. Min erfarenhet är att bilen beter sig lite konstigt i transport läget. Hoppig och orolig. Jag hade själv svårt att känna varifrån det kom men när jag visste det så kändes det satt i bak. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Oj. Då får jag kanske undersöka detta. | |
| Hade samma problem med min E-39. Bilen stack av,fick sitta o PASSA på bilen så den inte STACK av.FELET var ,jag hade SKIFTAT Framdäcken som var begagnade.Hade 2 nya däck bak. Som jag provade fram,blev en helt NY BIL. Fick slänga dom begagnade o köpa 2 ny. Bilen blev klockren.Hade varit på 2 verstäder som sa att E-39 är väldigt KÄNSLIGA FÖR DETTA | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.