AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
598

BMW 540 e34 -94 missljud från motor

ad
15
adde_93
Bmw 635 csi -83
Bmw 530d -10
Bmw 540ia touring -94
Hej har en liten fundering kring vad det kan vara för form av "missljud" kring motorn jag har.
Har haft svårt att lokalisera var ljudet kommer ifrån men någonstans i framkant av motor, har försökt att lyssna vid topparna men inte tyckt att ljudet kommer där ifrån.
Låter varm som kall och följer med i vervtalet låter nästan lite som en spännare av något slag, finns de några saker jag skulle titta närmare på som skulle kunna vara galet?
Ska förövrigt ta ner tråget och dubbelkolla skruven till oljepumpen till att börja med.

En fråga till har märkt att bilen ryker ganska mycket just i tillfället när den är kall och tills den går upp i temp har någonstans i bakhuvudet någon aning om att jag läst något om ett membran som kan ge sig?

Hoppas ni förstår mina problem lite bättre och kanske har svar på det hela.
Transocean
Kan det vara generatorn? Jag hade en e34 -93 med V8 en gång där generatorn bråkade.
Sen att dom ryker är helt normalt, dom drar nämligen ganska mycket olja; upp till 1 liter per 100 mil är normalt.
Det är sant att vissa M60:n hade lösa oljepumpsbultar men om din bil har blivit 26 år så borde dom sitta som berget!

Saknar min e34 varje dag :-)
ad
15
adde_93
Bmw 635 csi -83
Bmw 530d -10
Bmw 540ia touring -94
Har funderat lite på något sånt kanske man ska hänga av multiremmen och pröva att starta för att se om de försvinner eller inte.
Fy satan det var endel det, ja då förklarar det ju verkligen saken om de ryker lite :)
Behövs en stor service på denna då den gått ganska långt 36k mil och är lite allmänt sliten, jag förstår att du saknar den riktigt roliga bilar:)
Transocean
Jag sålde min vid 36 k! Köparen körde den 14 k till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.