AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.813

M2 Bruna bromsok utbytta utan kostnad flera gånger.

Jag har äntligen gått i mål och har till slut fått en omgång lösa extra bromsok som jag kan sätta på när jag väl säljer bilen en vacker dag.

Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skönt att det löste sig!

Men i ärlighetens namn - enligt bilden har skivorna varit väldigt varma!

Sedan tycker jag nog faktiskt att den mörkare färgen som oken fått är väl så snygga och betydligt mer diskreta än de blåa... ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Otroligt nog ser det ju ut som en originalfärg, inte missfärgning.
Men skivorna ser ut att ha varit med om ett och annat;-)
MU
940
MUC
M340i - 2025
Vilken segdragen historia för en ren självklarhet.
Att Bilia ens orkar krångla är obegripligt och med motiveringen att bilen har använts för bankörning så förfaller garantianspråk.

Nåja, skönt att rättvisan segrade till slut.
Ja som BMW konstruerat bromsarna (storlek på ok, skivor osv) ihop med motoreffekt och vikt så blir det jääävligt varmt. Men bra belägg och vätska pallar temperaturerna som det blir. De större bromsarna som finns till competition ger helt andra mycket bättre resultat.

Men med kylscoop och kylslangar klarar sig färgen nästan :-) Och bromsar ypperligt gör det i alla lägen!

Förenade Bil ska ha en eloge för att de ställt upp och hjälp mig trots att jag inte ens köpt bilen hos dom! Biliaverkstan på Lidingö har agerat shysst hela resan men Bilia Segeltorp (där jag köpte bilen) har agerat helt osannolikt uruselt om och om igen. Bilia centralt har konstant obstruerat och dragit ut på saker, samma sak BMW Sverige. Jag började dra i det juni 2017. Var det värt besväret? Näää, men ska man svälja vad som helst? Näää.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Har du bytt bromsbelägg?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.