|
|
|
|---|---|
| Vet någon var regnsensorn sitter på en M2? Min fungerar så sällsynt dåligt att jag tänkte koppla ur den och testa om det då blir hederlig fungerande intervalltorkning istället, som det sägs bli på en del andra bmw. (Hur kan man för övrigt ha sånt skräp på en bmw?) | |
| Sitter den inte alltid bakom backspegeln på framrutan? | |
| Du har nog fel på den, min fungerar fint. Även om jag helst inte kör när det regnar;-) | |
| När jag sökte på regnsensor igår, så fann jag att det var relativt många som upplevde att den mest krånglade och att de hellre haft en traditionell intevalltorkning, där man kunde ställa in intervallet med en "knapp". Jag har ingen större lust att lämna bilen till bmw och bli plockad på en massa tusenlappar, för att snart därefter återigen ha en regnsensorstyrd torkare med bristfällig funktion. | |
| BMW kan kalibrera om den. Har bilen fått rutan bytt så har det sannolikt inte gjorts på korrekt sätt i samband med det. | |
|
Min regnsensor fungerar jättebra. Någon sällsynt gång går den för fort en minut men lugnar sig sen. Närt den gör det kan jag iof även bara snäppa ner ett steg så går den "rätt" genast |
|
| Nej, jag har inte bytt ruta. Men jag får kolla runt lite på olika ställen vad de kan tänkas ta för en initiering/kalibrering. Den har aldrig funkat mer än vid något enstaka tillfälle. Men det har varit så sällan jag behövt intervallen, så jag har inte brytt mig så mycket. Men igår duggregna det och torkarna levde sitt eget liv hur jag än försökte få det att funka... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.