|
|
|
|---|---|
|
Hej, Häromdagen när jag körde min BMW 428 årsmodell 2015 ( 8000 mil) hörde jag plötsligt ett ljud vid högre varvtal. Dagen efter och ca tre mil senare började ljudet låta mer och nu även på alla varvtal, även tomgång. Är - som ni förstår - ej särskilt insatt i motorer. Men har ni utifrån filmen någon aning om vad detta är för fel? Ljudet kommer från rem-området och ökar i takt med varvtalet, det är ett ganska hårt knackade ljud. Ska lämna in den ASAP i veckan och kommer såklart inte köra med den innan dess, men vore skönt att ha en aning om vad det kan tänkas vara innan inlämning. Film med ljud: Länk Vore väldigt tacksam för svar, så jag vet om man ska ligga sömnlös och pank eller ej... Fortsatt trevlig söndag! | |
|
Låter ju på något sätt, svårt med film men ändå, som ett externt ljud. Typ som remmen har en flärp som slår i något eller så. Tror inte det är några jättegrejer och du kan sova gott ;-) Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Kan vara något så enkelt som en spännrulle/löprulle med slitet kullager. Tycker kedjorna brukar låta mer rasslande. |
|
Försök ringa in exakt varifrån ljudet kommer - ett "motorstetoskop" om du har tillgång till ett sådant är perfekt för detta - sätt spetsen mot misstänkta punkter och lyssna. Har du inte tillgång till ett sådant, går det bra att ta en lång skruvmejsel - sätt skaftet mot kindbenet framför örat och placera spetsen mot misstänkta punkter och lyssna. Akta bara så du inte kommer åt någon rörlig del som rem eller spännrulle etc. med mejseln... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.