AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.109

Byte av original slutsteg E90 2006

Jag köpte min begagnade E90 med strulande ljud, inget han försökte dölja (hörs ingenting eller ytterst svagt) men jag fick istället med ett utbytes BMW original slutsteg av exakt samma typ som sitter i bilen. Min E90 är byggd 2005, dvs årsmodell 2006 med navi professional. Tänkte lämna in för byte av slutsteg men nu undrar om det verkligen behövs?

Han jag köpte den av berättade att slutsteget behövde kodas in av BMW men stämmer det verkligen??

Hittat en instruktion på youtube, mitt slutsteg ser varje fall identiskt ut och sitter på samma ställe.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Byt och se om det funkar. Verkar otroligt att det skulle behöva kodas in.
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Jag var utan ljud i de bakre högtalarna när jag köpte min 530xd (E60). Efter ett halvår strejkade generatorn och jag gjorde bilen spänningslös i samband med bytet. När det var klart och batteriet åter inkopplat upptäckte jag att det fanns ljud i de bakre högtalarna. Någon enhet fick en oplanerad men behövlig reset.

Du kan testa att lyfta av batteripolen en timme eller så och kolla om det ger resultat. Det är varken dyrt eller besvärligt.

//Göran
Tack för tips :)
Sannolikt har inte mina problem ett dyft att göra med slutsteget, åtminstone inte enbart. Den tidigare ägaren har nog delvis missuppfattat felet (och jag också för den delen), återkommer när jag har en lösning, med stor sannolikhet relaterar mitt problem till CCC systemet eller möjligtvis att någon av de tidigare ägarna försökt åtgärda CCC systemet men misslyckats att koda in det till 100%.
Har inget ljud alls i min bil, kanske inte var tydlig med det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.