|
|
|
|---|---|
|
Ojojoj. Felkoder: - Dimbakljus höger fungerar ej - Backlampa höger fungerar ej - Nummerplåtsbelysning både vänster och höger fungerar ej Mekaniskt fel pga elfel - Bakluckan går ej att öppna med knappen/handtaget vid nummerplåten (går dock att öppna med knappen inne vid framdörren) - Bakrutan går ej att låsa upp och öppna - Vindrutetorkare BAK och sprutning fungerar ej Och igår slutade även vindrutetorkarna FRAM att fungera. Sprutning funkar dock. - - - Jag har kollat Youtube och Google och gällande vindrutetorkarna fram är det troligen ett relä som behövs bytas. Har rivit ner och hittat reläet. Ser inte trasigt ut. Lär köpa nytt oavsett. Men alla andra fel... jag har rivit ner hela bakluckan då jag läste och såg på nätet att det kunde vara ett kabelbrott i gångjärnen på bakluckan. Säkringarna ser bra ut. Men har inte tänkt tanken på att det kan vara ett relä. Eftersom mycket/det mesta inte funkar baktill på bilen så bör det ju vara ett större fel; kabelbrott eller relä/säkring. Tacksam för snabba svar då det är hög tid för besiktning inom kort. /Martin | |
|
Innan du kollat kablarna vid gångjärnen är det inte lönt att kolla något annat elfel på en bmw touring. Otroligt tråkigt att fixa utomhus så här års så hoppas du har garage. // Magnus |
|
|
Gångjärnen som 944 tipsar om är utmärkt start på felsökningen. Inte otänkbart att kablar böjts av längre in under innertaket oxå. Så bara för att det är helt i själva gångjärnsböjen så kan det vara haveri längre in på härvan. Jag fick mina kablar lagade, då var de en av de trasiga som var av längre in under innertaket. Provocerande dålig konstruktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.