|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"Ser onekligen fin ut", "eftertraktad färgkombination", "väldigt fin bil" Var ser ni det? Jag hittar ingen länk till bilen i fråga. Är det jag som är blind? |
|
|
WGG Ts " laddat upp bilder i galleriet." |
|
| Löwet, det är säkert så att direktivet gäller i hela EU. Men det är nästan alltid så att det i Sverige finns en mani på att alltid vara "bäst i klassen" när det gäller regler, direktiv och dess införande. Vilket innebär att det hela går till överdrift. Man silar mygg och sväljer kameler. | |
|
@Janskers Aha, tackar. |
|
|
Blixten: Visst är det så att svenska banker ofta överdriver penningtvättsdirektivet, men nu råkar det ju bara vara så att faktum är att det är så. Är man någorlunda förutseende så pratar man med sin bank i förväg och tar reda på vad köparen har för bank så man kan förbereda saker och ting i förväg. Så man slipper råka ut för att pengarna fastnar någonstans. |
|
|
Kan meddela att farsgubben sålde bilen till vykortsskrivaren för 300’ . Han köpte den för ca 15 år sedan för 30’, visserligen gjort en hel del på den. Han ville inte mecka med Tyskland. Tack vare er så gick priset upp högst väsentligt. Tack för det! |
|
| @blixten: Det är föga tröst för TS att det fuskas med regler i Sydeuropa om hans pengar fastnar här. Reglerna runt penningtvätt är fullständigt rimliga och inga problem att följa för riktiga transaktioner. Kontanter är inte förbjudet, däremot är kraven tydliga på hur man ska bevisa att en transaktion har skett. | |
| Det är inte alltid så att det fuskas i andra länder utan grejen är att man i Sverige ofta tillämpar striktare regler än man behöver. Exempel; för ett år sedan bad min bank mig svara på en jäkla massa frågor angående min ekonomi. De flesta av frågorna gick inte att svara på, då jag och de flesta andra inte planerar sina liv flera år i förväg. Jag brydde mig inte om att svara på frågorna. För några månader sedan var jag tvungen att svara på frågor, för annars hade mina konton stängts. Då hade antalet frågor krympt ca 5 stycken. En viss tillnyktring hade skett hos min bank, men inte hos vissa andra... | |
|
Beggan74 Grattis. Du skulle ha övertalat farsgubben att ta in lite hjälp så tror jag man hade kunnat få ut liten mer, men är väll viktigast att han är nöjd. Mvh |
|
|
Fin vagn, med en attraktiv färgkombination. Ja är både säljare och köpare nöjda så kan det väl inte blir bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.