|
|
|
|---|---|
|
Hej, För ca 2 månader sen tappade jag en cylinder vid kall körning. Hade tidigare bytt en tändspole så passade på att byta resterande tändspolar + alla tändstift. Sen dess har den gått bra så länge jag inte gjort hårda pådrag (har känt vid ca 4500-5000 rpm på 2an och 3an att den tvekat). Nu började den strula rejält igen, och tappade häromdagen 3 cylindrar under körning. Jag komptestade den idag och hade mellan 17-18 bar på samtliga cylindrar. Den har dock tagit en del olja sista halvåret, tror jag fyllt i 3-4 liter totalt under 6 månader. Har bara kollat med min bluetooth läsare som först gav felkod "random misfire" och sedan att den misstände på cylinder 2,5,6. Jag stannade av bilen, nollade felkoderna och startade igen. Då misstände den bara på cylinder 2, men kort därpå tappade den cylinder 1 och 5 (alltså inte samma som tidigare) Var skall jag fortsätta felsöka? Är det rimligt att börja med att byta bränslefilter? | |
| Hur långt har bilen gått? 3-4 liter olja senaste halvåret, hur långt har du kört senaste halvåret? | |
|
Ja, det borde jag nämnt. Har inte stenkoll på hur mycket jag kört, men skulle tro att jag kört runt 5000 km. Bilen har rullat ca 220000 km. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.