AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
679

BMW 530D F07 2010 - Problem med cylinder 2

Hej! Har haft lite problem med min bil då den har tappat lite kraft. Det märks mest vid höga hastigheter. Har själv kört med den på autobahn i 250 km/h. Nu går den ej över 210 km/h

Körde in den hos BMW och dom sa att det är något i cylinder 2, möjligtvis spridaren. Skickade iväg den till en annan mekaniker som är en vän till mig och han misstänkte spridaren. Vi köpte spridaren och bytte den men han fick upp samma felkod. Han valde att byta plats på spridarna och ja, samma problem. Cylinder 2. Då kan man väl utesluta att det är spridaren? Han sa att det är för hög kompression i jämförelse med dom andra cylindrarna.

Vad tror ni att felet kan bero på? Det han vill göra är att öppna insuget och byta packningar samt rengöra det. Känns lite som att det inte är det problemet.

Värt att nämna är att han sa att spridarna är väldigt skitiga. Svarta med andra ord. Han sa även att det kan vara glödstiften men jag sa till honom att jag har bytt både glödstift och glödstyrdon för knappt 1 och ett halvt år sedan.

Uppskattar all typ av hjälp.

Mvh
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Hur långt har den gått? Göra rent insuget är inte fel om den rullat långt då det samlas mycket avlagringar i insuget/på ventilerna pga direktinsprutningen.
Hej. Den har rullat runt 18 000 mil.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kanske inte en patentlösning men de gör väldgt bra produkter. Länk Man bör även kunna ultraljudstvätta spridarna antar jag.
Lycka till!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.