|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Har fått ett mycket irriterande ljud från motorn, En konstant ton (följer inte varvtalet). Vid kallstart, inget ljud på tomgång men då den är varm finns ljudet även då. Det tystnar så fort det blir laddtryck. Laddar fullt, tror jag Går även ojämnt från och till. Hög/varierande tomgång. Just att det inte följer varvtalet tycker jag tyder på att det inte är någon rulle utan att det tyder på något annat. Vakuumläcka borde resultera i varierande ljud också, eller? Funderar på om det kan vara vakuumpumpen för bromsarna då låter som ljudet kommer någonstans därifrån. Kan också säga att ljudet är mycket högt (nästan så att hörselkåpor behövs). Någon som har ett bra förslag eller teori? /David | |
|
Filma gärna och lägg upp youtubelänk... Missljud är svårt att diagnostisera utan att ha hört det. |
|
|
Här kommer en länk: Skulle kunna tro att det är något remhjul som är kass men ljudet försvinner när jag testat att ta bort "pumpvingen" i vakuumpumpen. Uppfattar det som att det kommer från höger/höger framdel av motorn (typ vid vakuumpumpen). |
|
|
Har nu bytt vakuumpump och missljudet har minskat drastiskt men är inte till fullo borta. Det jag upptäckte vid bytet var att halva pumphuset var oljefyllt. Logiskt har jag svårt att tänka mig att det ska vara så, det blir ju mer en oljepump än luftpump. Var tar sedan den oljan vägen? Någon som känner till hur det ska fungera? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.