|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag skulle behöva råd och tips angående en 335i LCI e90 importerad från Nederländerna 2017. Jag har pratat med ägaren ett tag och han verkar ha all dokumentation från Nederläderna på bilen (ej sett dem än). Skulle bara vilja höra vad folk tycker om bilen, motorn, att den är automat, importerad osv. Den är dessutom chippad i Sverige. Länk | |
|
Några 390hk finns då inte där om den är "ekonomichippad" vad nu det betyder. Är väl en N55 i den, då kan du kanske få ut 350-360 på steg 1 95okt. Är en relativt driftsäker motor jmf med N54 som har mycket problem, men kolla service och allmänt skick noga. |
|
|
Jag har lite samma känsla att det är svårt att få ut 390hk (differens på över 80hk) från steg 1. Det som gör mig orolig är att miltalet gick ner mellan två service:ar år 2013 enligt car.info och bilen var i Nederländerna då... |
|
| Det är n54 i den där | |
| Om det är N54 så finns det ju åtskilliga sjukdomar, spridare, hpfp, vattenpump bla. | |
| På 8 månader under 2013 har bilen gått 1 mil (bakåt dessutom). Där skulle man ju vilja ha något som styrker att bilen inte använts. Annars finns ju risken att ett par tusen mil försvunnit där. | |
|
Jag hittar ingenstans om det är en N54 eller N55 som sitter i den och tror inte ägaren vet heller. Gällande detta med miltal så reagerade jag också på det, varför den ens är servad 2 gånger inom 8 månaders intervall och att den dessutom gått bakåt en mil. Sen så tycker jag att priset är lite väl högt om man nu ska snacka pengar också |
|
|
Länk här har du hela utrustningslistan på bilen, där står det n54. |
|
|
Då vart det mindre intressant för mig och jag hoppar nog över den. Tack för länken @Salte_petter |
|
|
Orimligt dyrt för en importerad E90 med fultrim och minst sagt tvivelaktig historik. Du får en vettig F30/F34 för i princip samma peng. |
|
| Ja jag sa det till ägaren också att priset verkligen var i överkant med tanke på bilen. Men jag har nu släppt bilen iaf. Fritt fram om någon här i forumet kanske tycker den är intressant | |
| Vart hittar man en vettig F30 335 för 189 tusen? 240 tusen och uppåt kostar motsvarande mil Länk | |
|
Fick precis ett meddelande från ägaren till bilen att han har pratat med car.info angående miltalet då ägaren har bevis från RDW (motsvarande transportstyrelsen i Nederländerna) gällande miltal. Car.info har därför nu tagit bort det felaktiga miltalet från 2013. Bara så inte jag blir anledningen till att bilens rykte förstörs eller något sådant :) |
|
| bra gjort av car.info | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.