|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte mig en BMW 520D F11 -15 någon vecka sedan som i skrivande stund rullat ca 8400 mil. Den har bara servats hos BMW och jag tänkte fortsätta med det så gott jag kan för stämpelns skull. Har på mina tidigare bilar bytt olja och filter själv, vill även göra på denna. Brukade byta en gång per år. Nu har bmw 3000 mils intervaller. Funderade på om man skulle byta hos BMW enligt de intervallena och få det stämplat, men mellan dessa intervall göra ett eget oljebyte själv utan att stämpla det? Låter det som en vettig grej att göra? Tkr personligen 3000 mil är på tok för mycket. | |
| Låter vettigt. Dokumentera de byten du gör själv. | |
|
Jag gör så på F31:an... Se till att du använder OEM-kvalitet på filter (t ex. Mann eller Mahle) och en olja med rätt klassning bara. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
så gör jag :) och det känns som en billig extra försäkring trots klassade Longlife oljor dessutom tycker jag det är roligt att mecka lite |
|
Känns spontant som en bra plan :-) Du får mecka lite själv, du vet att oljan är fräsch och du får även stämpeln. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.