AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.236

Var försäkrar ni er M idag?

Sida 3 av 3
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
HelmsmanPlay - jag får 2000mil/år.

Men den som jag inte gillar är den höga självkostnader - 15tkr - och det är inte negotiable.

Så jag undrar - om det är faktist värt att ha - särskilt om man får massa rabatter i första året på BMW Orig. när man köper en Premium Paket bil......
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
M3 E46 - 5268 :- Helår/Helförsäkring hos LF

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kävlingepågen, det är en väldigt attraktiv prisnivå! :) Självrisk?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Självrisken är 6 000 kr.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

th
18
thornis
BMW M2 2017
M4 comp helförsäkring hos bmw originalförsäkringar. 4500 kr i vald självrisk. Upp till 1000 mil i körsträcka. 1200 kr mån vid påställning och 400 kr mån vid avställning.

thornis , bor du utanför stan, det brukar påverka premien
th
18
thornis
BMW M2 2017
Yes bor fyra mil från Gbg

Thornis
Jag undrar vad en M5 F90 kan kosta i försäkring.

Förmodligen 50.000/år om man bor i Sthlm med omnejd.

Nåväl jag har inte råd med vare sig bil eller försäkring.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Alright... så du vill alltså ha en lägre försäkringspremie för att du sköter bilen? Fascinerande resonemang! En förutsättning för att du ska kunna använda exempelvis maskinskadeförsäkringen är ju att du servar bilen enligt tillverkarens anvisningar.

Alla försäkringar baserar ju generell statistik - visserligen utvecklas premietabellerna ständigt men hela idén med en försäkring är att den bygger på statistik.

En annan sak jag tycker är så fascinerande är att folk gnäller på att försäkringsbolagen tjänar pengar på försäkringar. Tjänar de liksom inte pengar på sin rörelse finns liksom ingen som skulle vilja driva försäkringsbolag. Skulle de gå med förlust skulle det dessutom snart inte finnas pengar för att betala skador heller. Men det kanske inte har någon betydelse för en del...
th
18
thornis
BMW M2 2017
Självklart ska bolagen tjäna pengar på sin verksamhet. Det stör mig inte alls. Det som stör mig är att vi i Sverige inte har en lägre premie om du låser in bilen i eget garage varje natt. Larm i garaget, spårsändare i bilen, rattkryckan på varje natt. Detta skiter man i fullständigt, och jag betalar samma premie som om den står ute på en knappt upplyst köpcentrumparkering. Har man en stöldbegärlig bil så borde det spela in hur den förvaras.
Länsförsäkringar, helförsäkring självrisk 3000kr
Premie 3200kr per år

M3-estorilblå
Lasse Karlsson
Hade TH, länge på mina första M5:or. Sen köpte jag M5 F10, 2015, o då hade dom glömt, att dom kunde erbjuda "bra" försäkringspremier till sina kunder!

Sen dess, o 3 M-bilar senare, kollar jag inte ens TH, när jag ska försäkra, det blir bara att man lämnar deras sida med ett "asgarv"

Hade ett tag, i stort all min egendom hos TH! idag, ingenting!

modolasse
He
143
HelmsmanPlay
E90 M3 ZCP -11
Lasse, så var försäkrar du idag?
Ma
154
Mannion10
320 E36-91 "såld"
525iA Sedan-04 "såld"
545iA Sedan 04 "såld"
M5 E60 Sedan 05 "såld"
M5 F10 -13
Stor skillnad på försäkringar, på mina andra bilar har jag Ica försäkring som är ganska billiga men kunde inte erbjuda mer än trafik på M5an.
Försäkrade min Bmw m5 f10 på BMW originalförsäkring, 26579kr per år.
Nån som har koll vad dom vill ha för en f90
Lasse Karlsson
HelmsmanPlay!

Har idag LF på X5:an, runt 21.000 helår/helförsäkrat, med 5000 i självrisk, o max 1500 mil. Tror TH skulle ha runt 70 papp, för samma bil!

modolasse
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
@JCR: Att försöka gissa försäkringspris beroende på vad andra har är snudd på omöjligt. Ingen har exakt samma förutsättningar som du: var du bor, hur gammal du är, hur gammal bilen är, körsträcka, tidigare ev olycksstatistik och sen tillkommer faktorn tid: hur många olyckor har hänt med biltypen i fråga: fler olyckor = dyrare försäkring...

Visst kan man få ett hum, men det kan skilja 100tals % i pris.

Ungefär lika enkelt som att gissa priset på en flygbiljett som också ändras hela tiden...

Ring runt och hör efter och nappa på det minst dåliga erbjudandet.

Byta ofta brukar tyvärr löna sig, på bekostnad av helkunds-rabatter/-förmåner (alla försäkringar i ett bolag).

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
bl
2.294
blixten
325i -88
I bland kan man få billigare försäkring om man är medlem någonstans. Förr kunde man få bättre pris om man var medlem i motormännens riksförbund, Jägarförbundet etc
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har både min M5 e39 och e61 525i hos Bilsport och MC
Länk

Riktigt bra priser.
M5:an 5900kr / helår

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk

Min webshop:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.