|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skulle behöva lite hjälp av mer kunniga. Ska eventuellt köpa en BMW 118d årsmodell 2016 som slit och släng bil. Det jag undrar över är ljudanläggningen. Det står att det är BMW radio professional, kod 0663. Säljaren påstår att det är stora Hifi professional ljudanläggningen. Jag var inne hos M-bilar. De skrev ut en utrustningslista och där stod endast koden 0663 BMW radio professional. De påstår att det är en Hifi ljudanläggning. Stämmer det? Borde det inte då även stå Hifi professional i utrustningslistan? Tacksam för snabba svar. Mvh Z4 | |
|
Den stora anläggningen är ju harman kardon och den lilla ljudanläggningen heter väl hifi. Radio professional, det är väl när man inte har navigation som anläggning? Jag har 674 som kod på min och den heter Harman Kardon, det är det stora högtalarpaketet på 1-serien. |
|
|
Ja Harman Kardon är ju det största paketet. Och i den jag kikar på är det som sagt kod 663, BMW radio professional. De på BMW sa att det finns tre ljudanläggningar till F20 årsmodell 2016. BMW radio business, BMW radio professional med Hifi ljud, samt Harman/Kardon. Vad jag har efter mycket sökande förstått är att Hifi ljud är tillval. Det ingår inte som standard till BMW radio professional.? Så tycker det är väldigt konstigt att personalen på M-bilar sa att det ingår Hifi högtalare till kod 663. Har ägt flera BMW tidigare och då har jag haft BMW Hifi professional 676 som är det mindre Hifi paketet, eller 677 som är det större. Och det har ju varit tillval. Har aldrig ägt en BMW 1 serie så har ingen aning hur ljudanläggningarna är i de bilarna, men det borde väl vara samma upplägg som i tillexempel BMW E90, 91, 92, 93 samt andra modeller? Z4 |
|
|
De har fel. Hifi är tillval 676 och H/K som sagt 674. 663 Professional var den enklaste anläggningen och standard på alla F2x som såldes i Sverige. Utomlands såldes dock bilar helt utan iDrive, jag tror det är den som kallas Business. Länk |
|
|
...men det viktigaste borde väl vara hur du upplever ljudet (testa under färd!) - är det tillräckligt bra eller inte? Den frågan är väl viktigare än om det är "top-of-the-line" eller snäppet därunder. Däremot är BMW:s stereoljud generellt rätt kass tycker jag...i alla fall standardutförandet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar. Som sagt, mycket märkligt att både säljare, reservdelspersonal samt verkstadspersonal sa samma sak. Det är BMW radio professional med Hifi ljud. Men på listan står det som sagt bara kod 0663. Står ingenting om Hifi paket. Håller med. BMWs standardljud är helt värdelöst. Har inte varit och tittat på bilen än då den står i en annan stad. Men säljaren skriver i annonsen att det är stora Hifi professional stereon. Det var därför jag åkte till M-bilar här i stan och bad om en utrustningslista samt frågade personalen vad det är för ljudpaket. Mvh / Martin Z4 |
|
|
Nu har jag iofs en E87, men jag har S677 HiFi System Professional DSP Ihop med S609 navi professional (CIC) Hårddisk baserad |
|
|
Det är ju lite skillnad att jämföra anläggningen och högtalarna. Som sagt så finns det utländska 1-serie utan I-drive. Sedan finns det I-drive (liten skärm) som är standard i Sverige. Sedan finns det navigation business som är med navigation men lilla skärmen. Sedan finns navigation professional som är stora skärmen. Inget av dessa har något med ljudet att göra, men det går troligen inte att kombinera den absolut sämsta anläggningen (den som inte ens såldes i Sverige) med H&K. Sedan finns det standard högtalare, HIFI och sist H&K. Utan att sett bilen är jag hyfsat säker att du har standardanläggningen och standardhögtalare. Att de sedan på BMW språk kan ha flasighare namn är en sak och därav kan det bli missförstånd med personalen. Att komma sist i en tävling med tre deltagare kan antingen benämnas som att ta brons, eller att komma sist. Vill man sälja så säger man "ta brons". Men som du själv skriver, om det inte finns någon utrustningkod om högtalare så är det ju för att den inte har något extra där. |
|
|
Ta reda på regnummer och genom det tar du reda på chassinummer, gå sedan in på Ta dem sista 7 siffrorna i chassinumret och slå in på sidorna nedan. Länk Eller Länk Jag har mellan paketet: S676A HiFi Speaker System ( BMW F20 118d M-sport -17 ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.