|
|
|
|---|---|
| Hej har en 535xdT -12 när jag trycker på knappen går det bara ner 5cm när jag trycker igen så går det upp igen, ingen skillnad om jag håller inne knappen, får följande felkoder på carly, AHV-hall sensor short circuit or Interuption to minus. Var på BMW och samma felkoder men dom kunde inte åtgärda felet, men dom var schysta och tog det på goodwill. Vet att många andra drabbats av samma problem och vart felet var. Tacksam för svar. | |
|
Sök här så har du någon timmes läsning garanterat! Har du tur så är det ett kugghjul inne i mekanismen som pajat, har du lite mindre tur är det styrenheten som gett upp. Oavsett så verkar BMWs standardlösning (på de flesta problem numera) vara att byta hela enheten. Jag fick göra det för några år sedan på min sjua från 2009 och det kalaset slutade på ca 22.000 kr... Enligt BMW så går det inte att lära en bil som kom med krok att den inte längre har krok. Dvs har förste ägaren valt att utrusta bilen med krok så sitter man fast med den till ibland löjligt höga kostnader. Är det kugghjulet inne i mekanismen så finns det folk, både här inne och på nätet, som tydligen gjort egna hjul i metall som man sedan kan montera in om man har tid och är normalhändig. BMW gör det alltså inte. Men som sagt, du är inte först, sök så finner du flera svar. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.