|
|
|
|---|---|
|
Provkörde en Bmw 118d -08 idag. Blev faktiskt rätt impad av framförallt komforten. Men vad bör man kolla vid ett köp av en sådan bil. Vad jag märkt är att många verkar rosta kring torkarmen ibak. Hörde inget rassel eller liknande från motorn. Blev ingen affär för fanns vissa brister samt att jag inte fick den riktiga "vill ha känslan". Men som andra bil för familjen passa just denna modell och motor oss. Upplevde ett visst dovt ljud såfort man nådde dragläget, vad kan de bero på. Lös plast eller liknande kanske? Sen skulle jag vilja ha en sån skärm i instrumentpanelen, när kom det på denna modell? Tacksam för svar /Fredrik | |
|
Hade en e87:a 116d -11 manuell och saknar den fortfarande, det är en riktigt härlig bil. Lite transmissions vibrationer upplevde jag i växelspaken när man skulle iväg, men verkar normalt. Skärm i instrumentpanelen kom väl inte förrän på nästa generation? Osäker på hur det var för modeller med navigation har knappt sett några av första generationen med detta tillval. /P-O |
|
|
Visst finns det, jag har hårddisk baserad navi professional CIC på min, (nya interfacet) Länk |
|
| Nu är där även svensk språk version :) | |
| Gamla CCC, kom 2005, och nya CIC kom hösten 2008, på modellår 2009 | |
| Gäller alla modeller inkl E81 /E87 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.